Με το σχέδιο νόμου αίρονται όλοι οι περιορισμοί που υπήρχαν ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες και ανοίγει ο δρόμος για την χωρίς όρους οικονομική τους εκμετάλλευση.
Με το προηγούμενο καθεστώς, το οποίο η ίδια κυβέρνηση είχε φροντίσει από την αρχή της θητείας της να προσαρμόσει στις ορέξεις των επιχειρηματιών, είχαν ήδη μειωθεί οι περιορισμοί στην κατάληψη των παραλιών από ξαπλώστρες, θαλάσσια σπορ, καντίνες κ.λπ. σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Με το νέο σχέδιο νόμου όμως το υπουργείο φαίνεται πως ξεπέρασε και τον ίδιο τον εαυτό του.
Ακόμη και οι ανεπαρκείς περιορισμοί που είχαν απομείνει όπως το μέγιστο μήκος 500 μέτρων που μπορούσαν να καταλαμβάνουν οι επιχειρήσεις, η υποχρεωτική ζώνη 100 μέτρων ελεύθερης πρόσβασης , η ελεύθερη ζώνη ακριβώς μπροστά από τη θάλασσα ώστε να εξασφαλίζεται η άνετη μετακίνηση των κολυμβητών, πλέον δεν αναφέρονται στο νέο σχέδιο νόμου.
Ταυτόχρονα αφαιρέθηκαν οι σαφείς αναφορές για την προστασία της ελεύθερης πρόσβασης των πολιτών στις παραλίες κάτι που δείχνει τις προθέσεις του υπουργείου και ανοίγει το δρόμο για την περιορισμένη και επί πληρωμή πρόσβαση σε αυτές.
Όταν οι επιχειρήσεις δεν έχουν όριο στο κομμάτι του αιγιαλού που μπορούν να χρησιμοποιήσουν είναι αυτονόητο ότι σε παραλίες-φιλέτα η δωρεάν πρόσβαση πολύ σύντομα θα αποτελέσει παρελθόν. Ξενοδοχεία, μπαρ, και γειτονικές στον αιγιαλό επιχειρήσεις, θα μπορούν πλέον να εκμεταλλεύονται την παραλία με μόνο γνώμονα το κέρδος που μπορούν να αποκομίζουν, χωρίς μάλιστα να απαγορεύεται η παραχώρηση αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού και παραλίας σε επιχειρήσεις.
Η δημόσια διαβούλευση
Να σημειωθεί ότι το σχέδιο νόμου είχε αρχικά μπει σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 8 Μαΐου, όμως το υπουργείο απ' ότι φαίνεται βιάζεται ιδιαίτερα και γι' αυτό μείωσε τις ημέρες της διαβούλευσης, βάζοντας ως τελικό όριο τις 2 Μαΐου.
Η επιστολή Στουρνάρα
Αυτή είναι η επιστολή του υπουργού Οικονομικών με την οποία τέθηκε το σχέδιο νόμου σε δημόσια διαβούλευση:
Για την οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία του αιγιαλού και της παραλίας ισχύει σήμερα ο ν. 2971/2001, ο οποίος ήταν εξ αρχής ιδιαίτερα γραφειοκρατικός και αναποτελεσματικός με αποτέλεσμα να έχει υποστεί ήδη πολλές τροποποιήσεις (κυρίως με τους νόμους 3057/02, 3105/03, 3153/03, 3207/03, 3270/04, 3468/06, 3851/10, 3978/11 και 3986/11).
Η οικονομική σημασία της παράκτιας ζώνης είναι τεράστια και απαιτείται να απελευθερωθούν οι τεράστιες δυνατότητες οικονομικής ανάπτυξης που παρέχει: Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για κάθε οικονομική δραστηριότητα στον αιγιαλό απαιτείται η οριοθέτησή του, ενώ υφίστανται παράλληλα αναιτιολόγητα πολύπλοκες διαδικασίες αδειοδοτήσεων, από πλείστες υπηρεσίες και φορείς του δημοσίου (Υπουργεία Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Πολιτισμού, Ναυτιλίας, Εθνικής Άμυνας κ.λ.π.) οι οποίες καθυστερούν για χρόνια κάθε επένδυση που απαιτεί την κατασκευή έργου (προβλήτας λ.χ.) στον αιγιαλό ή ακόμα και την απλή παραχώρηση της χρήσης αιγιαλού για τουριστική αξιοποίηση.
Επομένως, επιδίωξη του προτεινόμενου σχεδίου νόμου είναι, εκτός από την συνολική οριοθέτηση του αιγιαλού, που απλουστεύει από μόνη της τις διαδικασίες αξιοποίησης, η περαιτέρω απλούστευση των διαδικασιών διαχείρισης και αξιοποίησης των παράκτιων, παραλίμνιων και παραποτάμιων κοινοχρήστων εκτάσεων, της έκδοσης των αδειών παραχώρησης της χρήσης για την οικονομική αξιοποίηση των κοινοχρήστων πραγμάτων, καθώς και της εκτέλεσης έργων αναγκαίων για την εθνική οικονομία, με σεβασμό στο ευαίσθητο περιβάλλον της παράκτιας ζώνης και με διασφάλιση στον απαραίτητο βαθμό της κοινής χρήσης.
Ειδικότερα, με τις υπό κρίση ρυθμίσεις επιδιώκεται:
• Η άμεση και συνολική οριοθέτηση του αιγιαλού στα υπόβαθρα της εταιρείας ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα έχει οριοθετηθεί αποσπασματικά μόνο ποσοστό 8% της συνολικής ζώνης των αιγιαλών της χώρας.
• Η καθιέρωση μιας νέας αντίληψης για την δημοσιότητα των στοιχείων που απεικονίζουν και οριοθετούν την παράκτια ζώνη, με την διαρκή ανάρτηση αυτών σε διαδικτυακό τόπο και διαρκή ενημέρωση των αναρτημένων ψηφιακών υποβάθρων με τις νέες χαράξεις παραλίας, επαναχαράξεις αιγιαλών κ.λπ.
• Η αποσύνδεση της χάραξης της παραλίας από την χάραξη του αιγιαλού, με σκοπό την ευχερέστερη οικονομική αξιοποίηση ακινήτων που συνορεύουν ή εμπίπτουν στην παράκτια ζώνη.
• Ο συγκεκριμένος καθορισμός των λιμνών και ποταμών που διαθέτουν όχθη και παρόχθια ζώνη, δεδομένου ότι η υφιστάμενη μέχρι σήμερα έννοια των «πλευσίμων ποταμών» και «μεγάλων λιμνών» δημιουργεί πλείστα ζητήματα ερμηνείας.
• Η απλοποίηση και εκλογίκευση των διαδικασιών παραχώρησης της χρήσης αιγιαλού για οικονομική αξιοποίηση και εκτέλεση έργων.
• Η καθιέρωση αντικειμενικού συστήματος για τον καθορισμό του ανταλλάγματος της χρήσης των κοινόχρηστων πραγμάτων του νόμου.
• Η ενίσχυση της προστασίας του αιγιαλού και η απλοποίηση των διαδικασιών εφαρμογής των κανόνων προστασίας.
Στο ανωτέρω πλαίσιο, καλούνται οι πολίτες σε διαβούλευση, ώστε να καταθέσουν τις απόψεις τους μέχρι τις 02.05.2014 και ώρα 12:00, επί των υιοθετούμενων ρυθμίσεων και να υποβάλουν τυχόν προτάσεις για τη βελτίωσή τους.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ
Πηγή:kefalonitikanea.gr
Πηγή: http://anemosantistasis.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου