Η κοινωνία των «προσοντούχων αγράμματων» και των «σοφών άσχετων»
«Αναφερόμαστε σε ένα ολοένα αυξανόμενο τμήμα μαθητών μας που αδυνατούν
να αρθρώνουν συνεχή λόγο, να ελέγχουν και να λογικοποιούν τις σκέψεις
τους χωρίς χάσματα και αντιφάσεις, να κάνουν λογικές αφαιρέσεις ή να
κατανοούν γραπτά κείμενα εκτός από τα υποτυπώδη, που σκοντάφτουν σε
ερωτήσεις που απαιτούν κρίση.
Το
ζήτημα είναι πάρα πολύ σοβαρό, καθώς στη γενίκευση του φαινομένου
μπορούμε να μιλήσουμε για την εφιαλτική προοπτική μιας τεχνολογικώς
υπεραναπτυγμένης και παράλληλα πειθαρχημένης κοινωνίας
«κατακερματισμένων ανθρώπων»-υπηκόων, ένα είδος «προσοντούχων
αγράμματων» και αργότερα «σοφών άσχετων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου