ΑΚΟΝΙΣΤΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ, ΝΑ ΣΦΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Εάν δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα μάτια σας για να βλέπετε, τότε θα τα χρειαστείτε για να κλάψετε


Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Επιχειρηματικά συμφέροντα σπόνσορες του "Όχι Μπαλτά στην Παιδεία"



Για να σκούζουν τόσο πολύ πρέπει να στερήθηκαν μεγάλης κουτάλας.Ποιος ξέρει τι δημόσια κονδύλια θα έτρωγαν οι ιδιώτες επιχειρηματίες...


Χρήστος Κάτσικας στην Εφημερίδα των Συντακτών
Ο «εθνικός κορμός» της εκπαίδευσης… ξεσκονίζει τις κατσαρόλες. Με πρωτοσέλιδο στην εφημερίδα «Καθημερινή» και με δεκάδες εμφανίσεις στον ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο έκανε την εμφάνισή της μια πρωτοβουλία εκπαιδευτικών με τον άθλιο τίτλο «Οχι “Μπαλτά” στην Παιδεία».
Στην ανοιχτή συγκέντρωση της «πρωτοβουλίας», που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 11 Μαΐου και ώρα 19.00 στο κλειστό γυμναστήριο «Σπύρος Λούης» στο Μαρούσι, πήραν μέρος, μεταξύ άλλων, ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης, οι πρώην υπουργοί και υφυπουργοί Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, Ανδρέας Λοβέρδος, Σπύρος Ταλιαδούρος, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, Βασίλης Κοντογιαννόπουλος, Συμεών Κεδίκογλου, Εύη Χριστοφιλοπούλου, Θοδωρής Παπαθεοδώρου, αλλά και οι Ντόρα Μπακογιάννη, Νίκος Δένδιας, Κυριάκος Μητσοτάκης, Κώστας Τασούλας, Ανδρέας Ανδριανόπουλος, Κωστής Χατζηδάκης, Θεόδωρος Φορτσάκης, Γιώργος Κουμουτσάκος, Γιώργος Μαυρωτάς, Αντιγόνη Λυμπεράκη, Σπύρος Λυκούδης, Φίλιππος Σαχινίδης, Νίκη Κεραμέως, Φωτεινή Πιπιλή, Μαρία Σπυράκη.
Το βασικό σύνθημά της: «Ενώνουµε τις φωνές µας για να καταψηφιστούν τα Νοµοσχέδια Μπαλτά για την Παιδεία. Για να µη γυρίσουν τα σχολεία και τα πανεπιστήµιά µας 40 χρόνια πίσω». Αυτό αναφερόταν στο ενημερωτικό έντυπο της εκδήλωσης, που αναρτήθηκε και από τον Σύνδεσμο Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων.
Η συγκέντρωση, που διοργανώθηκε υπό το άπλετο φως της συστημικής δημοσιότητας, ήταν εξόχως αποκαλυπτική για την πολιτική και την ιδεολογική ταυτότητα της πρωτοβουλίας και, κυρίως, για τις σκοπιμότητες που αυτή εξυπηρετεί. Πίσω από τη συγκεκριμένη ομάδα κρύβονται επιχειρηματικές δυνάμεις που δρουν στον χώρο της εκπαίδευσης (στην αίθουσα βρέθηκαν επιφανή στελέχη των παρόχων κάθε είδους ιδιωτικής εκπαίδευσης) και η ακραία νεοφιλελεύθερη πτέρυγα του πολιτικού συστήματος. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ, κρύβεται, επίσης, το πολιτικό προσωπικό που διοίκησε την περίοδο των Μνημονίων τον χώρο της Παιδείας και έδωσε βροντερό «παρών» στην εκδήλωση.
Μελετώντας τα αιτήματα της «πρωτοβουλίας» διαπιστώνει κανείς με ευκολία ότι, πέρα από τα επουσιώδη και επιφανειακά ζητήματα που προβάλλει σαν επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, το βασικό αίτημα είναι η εφαρμογή του μνημονιακού εκπαιδευτικού προγράμματος της τελευταίας πενταετίας που οδήγησε στη σημερινή εθνική εκπαιδευτική τραγωδία και είχε κύρια χαρακτηριστικά την υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης, τη συγχώνευση σχολικών μονάδων, τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Το μόνο μέλημά τους είναι η «προστασία» των σχολείων της ελίτ, του 7-8% του ελληνικού πληθυσμού, που πρέπει να μετατραπούν σε άβατο, χωρίς κρατική εποπτεία, ώστε να μοιράζουν ανενόχλητα «γνώση» και τίτλους σπουδών, ώστε μόνο τα τυχερά παιδιά των εχόντων να βρίσκουν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας. Δεν τους ενδιαφέρει και δεν τους αφορά το υπόλοιπο 93%, διότι η βαθύτερη πολιτική τους επιδίωξη είναι η δημιουργία μιας κοινωνίας ακραίων ανισοτήτων, εκπαιδευτικών, κοινωνικών και οικονομικών.
Η κοινότητα των επιστημόνων της αγωγής και τα συνδικάτα της εκπαίδευσης σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν εδώ και χρόνια επισημάνει τον κίνδυνο της μετατροπής της εκπαίδευσης από δημόσιο αγαθό σε εμπορεύσιμο είδος. Η άλωση της παιδείας από τις δυνάμεις της αγοράς θα σημάνει και την οριστική μετάλλαξη της κοινωνίας του Διαφωτισμού σε μια φεουδαρχική κοινότητα, όπου οι ελάχιστοι πεφωτισμένοι θα απολαμβάνουν τον κόπο της εργασίας των πολλών δουλοπάροικων.
Το συνονθύλευμα επιχειρηματιών - χορηγών, μαζί με τους νεοφιλελεύθερους και το παλιό πολιτικό προσωπικό που διέλυσε την Παιδεία, αποτελούν την πρώτη οργανωμένη κίνηση στη χώρα με σκοπό την οριστική διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και τη μετατροπή του εκπαιδευτικού αγαθού σε εμπόρευμα για ολίγους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου