Του
Γ. Γ.
Συνεχίζουμε λοιπόν την
προηγούμενη ανάρτησή μας,
που κάναμε με αφορμή το εθνικιστικό ντελίριο του Πάνου Κάμμενου και των
λοιπών αστικών κομμάτων για μια έκφραση περί ύπαρξης Μακεδονικού
κράτους του αναπληρωτή υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννη
Μουζάλα.
Εχει καμιά σημασία από
ταξική άποψη αν η επικρατούσα αντίληψη του
γειτονικού λαού ισχυρίζεται ότι κατάγεται από τον μέγα Αλέξανδρο και
του ανήκει το σύμβολο της Βεργίνας και όλα τα σχετικά;
Καμιά απολύτως. Ας κατάγεται και από τον Ιβάν τον Τρομερό ή όποιον άλλον γουστάρει και ας έχει ότι έμβλημα θέλει. Αλλωστε
κάθε λαός έχει το δικό του εθνικιστικό κατασκευασμένο αφήγημα.
Υπάρχει όμως ένας "δικός" μας συρφετός αστών πολιτικών, δεποτάδων,
πανεπιστημιακών, λογοτεχνών και άλλων διανοούμενων που μας λένε ότι
πρέπει να υπερασπιστούμε την «ιστορική αλήθεια» και την «ιστορική
κληρονομιά».
Ας πάμε να παίξουμε στο γήπεδο τους, παραθέτοντας θέσεις αρκετές απ' τις οποίες έχουν ήδη εκφράσει από το μπλοκ μας.
Στόχος των νέων "μακεδονομάχων" είναι να αποδείξουν ότι δεν υπήρξε ποτέ Σλαβομακεδονικό έθνος, ότι
μόνο
οι Ελληνες έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τον όρο Μακεδονία, σαν οι
μοναδικοί και γνήσιοι απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων και του Μ.
Αλεξάνδρου.
Για να πετύχουν το σκοπό τους αρχίζουν τις
ιστορικές αλχημείες, που οδηγούν βαρύγδουπους "επιστήμονες" στο
επίπεδο της γελοιότητας.
Ανακάλυψαν ότι πρόγονοι των Σλαβομακεδόνων ή των - κατά την αστική
προπαγάνδα - Σκοπιανών είναι οι Δάρδανοι, αντίπαλοι και εχθροί των
αρχαίων Μακεδόνων, που ζούσαν στα εδάφη της πρώην γιουγκοσλάβικης
Μακεδονίας! Ετσι δικαιολογούν το γιατί οι Σλαβομακεδόνες δεν έχουν καμιά
σχέση με τους αρχαίους Μακεδόνες και κανένα δικαίωμα στην κληρονομιά
που άφησαν.
Ακριβώς το αντίθετο υποστηρίζουν οι αστοί εθνικιστές της πρώην
γιουγκοσλάβικης Μακεδονίας, χρησιμοποιώντας στο κράτος τους σύμβολα των
αρχαίων Μακεδόνων βασιλιάδων, για να θεμελιώσουν ιστορικά τις
επεκτατικές βλέψεις τους.
Οι μεγαλόσχημοι "επιστήμονες μας" παραβλέπουν σκόπιμα αυτό που ξέρει κάθε μαθητής Λυκείου. Οτι
τα
σύγχρονα έθνη και η εθνική συνείδηση άρχισαν να διαμορφώνονται
παράλληλα με την ανάπτυξη της αστικής τάξης και των καπιταλιστικών
σχέσεων παραγωγής. Αυτή είναι η μόνη επιστημονική βάση από την οποία
πρέπει να ξεκινά η προσέγγιση του εθνικού ζητήματος.
Οτι
το εθνικό ζήτημα είναι αντικείμενο
της ιστορίας και της κοινωνιολογίας, ενώ η φυλετική καταγωγή, η συνέχεια
από αρχαίους λαούς σε σύγχρονους είναι αντικείμενο άλλων επιστημών,
όπως η εθνολογία, η λαογραφία κλπ., που πάντως
δεν
μπορούν να ερμηνεύσουν το σχηματισμό των σύγχρονων εθνών, που σχεδόν στο
σύνολο τους προέρχονται από διαφορετικούς λαούς, από διαφορετικές
εθνικές ομάδες και φυλές. Είναι λοιπόν ευνόητο, ότι τα σλαβικά φύλα που
άρχισαν να εγκαθίστανται στη Βαλκανική στην περίοδο της Βυζαντινής
αυτοκρατορίας, από τον 6ο αιώνα μ.χ., και τα έθνη που προήλθαν απ' αυτά
μερικούς αιώνες αργότερα δεν έχουν σχέση με τα φύλα που έζησαν στην ίδια
περιοχή 2.000 χρόνια πριν. Το ίδιο ισχύει και για το σύγχρονο ελληνικό
έθνος.
Το ζήτημα της φυλετικής συνέχειας από τους αρχαίους Ιωνες, Δωριείς,
Μακεδόνες και άλλα ελληνικά φύλα, που ζούσαν πριν από περίπου 2.500
χρόνια στον ελλαδικό χώρο, απετέλεσε αντικείμενο μελέτης από εθνολόγους,
λαογράφους και άλλους επιστήμονες, πολλοί από τους οποίους έκφρασαν και
αντιτιθέμενες απόψεις.
Κανένας σοβαρός επιστήμονας όμως (ακόμη και εκπρόσωποι του μεγαλοιδεατισμού)
δεν
αμφισβήτησε, ότι στη μακραίωνη πορεία διαμόρφωσης του νεοελληνικού
έθνους η εθνική ταυτότητα του διαμορφώθηκε με τη φυλετική, πολιτιστική
και οικονομική αλληλεπίδραση και επιμειξία με μα σειρά άλλα φύλα, τα
οποία πέρασαν από την Ελλάδα σαν επιδρομείς και καταχτητές ή με τα οποία
είχε στενές σχέσεις, όπως είναι οι Αλβανοί, οι Ρωμαίοι, οι Αραβες, οι
Σλάβοι, οι Ενετοί, οι Τούρκοι.
Οι αναδρομές και οι αναφορές στην αρχαία Μακεδονία και το Μ. Αλέξανδρο
δεν μπορούν να ερμηνεύσουν ιστορικά φαινόμενα που εμφανίστηκαν
20 τουλάχιστον αιώνες αργότερα, αλλά
εξυπηρετούν αποκλειστικά την εθνικιστική προπαγάνδα και των δυο πλευρών.
Οσο για τα σύμβολα και το πολιτιστικό παρελθόν, για τα οποία ερίζουν Αθήνα και Σκόπια,
δεν αποτελούν κληρονομιά κανενός ξεχωριστού έθνους.
Η πολιτιστική κληρονομιά της ελληνικής αρχαιότητας, όχι μόνο ο ήλιος
της Βεργίνας, αλλά και ο Παρθενώνας και η αρχαιοελληνική φιλοσοφία και η
τραγωδία και η αττική κωμωδία αποτελούν κληρονομιά
όλης της ανθρωπότητας,
η οποία άλλωστε και την χρησιμοποιεί ανεμπόδιστα. Εκτός πια κι αν οι
αστοί "μας" φτάσουν να ζητήσουν... πνευματικά δικαιώματα για τις
μεταφράσεις του Αριστοτέλη και του Αισχύλου, που στο εξωτερικό είναι
πολύ περισσότερες και πολύ πιο πλήρεις απ' αυτές που υπάρχουν στην
νεοελληνική γλώσσα.
Εδώ να παραθέσουμε ένα απόσπασμα από κείμενο του Πέτρου Γιώτη που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "ΚΟΝΤΡΑ":
Ούτε το σύγχρονο μακεδονικό
έθνος έλκει το γένος από τους αρχαίους Μακεδόνες, ούτε το σύγχρονο
ελληνικό έθνος από τους αρχαίους Ελληνες. Το έθνος, ως κοινωνιολογική
κατηγορία, ήταν άγνωστο στον αρχαίο δουλοκτητικό κόσμο, όπου άλλωστε
κυριαρχούσε η πόλη-κράτος. Το έθνος είναι δημιούργημα της αγοράς, είναι
δημιούργημα του καπιταλισμού, από τότε που αυτός άρχισε να γίνεται
κυρίαρχο οικονομικό σύστημα στο πλαίσιο της αποσυντιθέμενης φεουδαρχίας.
Οταν η αστική τάξη έγινε και πολιτικά κυρίαρχη, είχαμε την εμφάνιση του
έθνους-κράτους. Το εθνικό ζήτημα είναι αντικείμενο της Ιστορίας και της
Κοινωνιολογίας, ενώ η φυλετική καταγωγή, η συνέχεια δηλαδή από αρχαίους
λαούς σε σύγχρονους, είναι αντικείμενο επιστημών, όπως η Εθνολογία, η
Λαογραφία κ.ά.
Με τον ίδιο τρόπο που οι «δικοί
μας» εθνικιστές προσπαθούν να κρύψουν τη δημιουργία του ελληνικού
έθνους από ελληνικά, αρβανίτικα, σλαβικά και βλάχικα φύλα (τα οποία
ομογενοποιήθηκαν και εξελίχθηκαν σε έθνος στο πλαίσιο της οθωμανικής
αυτοκρατορίας), ενεργούν και οι εθνικιστές της Μακεδονίας,
χρησιμοποιώντας σύμβολα της αρχαίας μακεδονικής δυναστείας και αναφορές
σε μια ιστορική εποχή που ως παράδοση δεν ανήκει ούτε στους νεοέλληνες
ούτε στους νεομακεδόνες, αλλά σε ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Η αστική τάξη, όμως, έχει
ανάγκη από έναν εθνικό μύθο, για να συγκροτεί την κυριαρχία της επί του
έθνους και να διαιωνίζει την εκμετάλλευση της εργαζόμενης πλειοψηφίας
του. Οσοι έζησαν την εθνικιστική φρενίτιδα των αρχών της δεκαετίας του
‘90, θα θυμούνται ασφαλώς κάποιους «σοβαρούς» πολιτικούς και άλλους
δημοσιολογούντες της χώρας μας, που αποφαίνονταν με ύφος χιλίων
ιστορικών, ότι οι κάτοικοι της σλαβικής Μακεδονίας είναι απόγονοι των…
αρχαίων Δαρδάνων, εχθρών των αρχαίων Μακεδόνων, γι’ αυτό και η χώρα τους
θα πρέπει να ονομαστεί… Δαρδανία! Για τέτοια επιστημονική γελοιότητα
μιλάμε.
Είναι γνωστό ότι στο πλαίσιο
του ρωμαϊκού, του βυζαντινού και του οθωμανικού κράτους ως Μακεδονία
οριζόταν μια γεωγραφική περιοχή τα διοικητικά όρια της οποίας δεν ήταν
σταθερά, αλλά αυξομειώνονταν ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε
αυτοκρατορίας. Στην περιφέρεια αυτή, όπως και στον ευρύτερο χώρο της
Βαλκανικής, άρχισαν τον 6ο αιώνα οι εισβολές των ισχυρών σλαβικών φύλων,
που κατέληξαν σε μαζική εγκατάστασή τους τον 7ο αιώνα, παρά τις
προσπάθειες των Βυζαντινών αυτοκρατόρων να την αποτρέψουν. Από ένα από
τα πρώτα σλαβικά φύλα, που είχε εγκατασταθεί στο Νότο της Βαλκανικής,
προέκυψε βασικά το σλαβικό μακεδονικό έθνος. Ενα έθνος διακριτό από το
σερβικό και το κροατικό, αλλά και το βουλγαρικό. Επ’ αυτού δεν
χρειάζεται να επικαλεστούμε τη σλαβομακεδονική ιστοριογραφία.
Μας αρκεί ένας συντηρητικός
έλληνας ιστορικός, ο ακαδημαϊκός Διονύσιος Α. Ζακυθηνός, που στη μελέτη
του «Οι Σλάβοι εν Ελλάδι, Συμβολαί εις την Ιστορίαν του Μεσαιωνικού
Ελληνισμού» (έκδοση 1945) έγραφε:
««Διότι οι σλαβόφωνοι της
δυτικής και βορείου Μακεδονίας, οι περιελθόντες εις την Ελλάδα και εις
την Σερβίαν, ουδεμίαν σχέσιν έχουν προς τους Σέρβους ή τους Βουλγάρους,
αλλ' είναι υπολείμματα των παλαιοτάτων μεταναστευτικών κινήσεων των
Σλάβων, οι οποίαι συνετελέσθησαν πολύ προ της εμφανίσεως και της προς
Νότον προωθήσεως και των Βουλγάρων και των Σέρβων. Καθ' όσον τουλάχιστον
δυνάμεθα να κρίνωμεν εκ των τοπωνυμίων, υφίσταται άμεσος γλωσσική
συγγένεια μεταξύ των σημερινών Μακεδονοσλάβων και των σλαβικών φύλων, τα
οποία εγκατεστάθησαν κατά τους μέσους αιώνας εις την Ελλάδα. Ως και οι
υπόλοιποι Σλάβοι, τα σημερινά μακεδονικά λείψανα ανήκοντα εις τον κλάδον
του Αίμου, υπέστησαν την πολιτικήν και πολιτιστικήν επίδρασιν του
Βυζαντίου, ησπάσθησαν την Χριστιανικήν Θρησκείαν και επί αιώνας
ολόκληρους έζησαν εντός των κόλπων της αυτοκρατορίας και του Ελληνισμού.
Η προσπάθεια προσαρτήσεώς των εις τους οργανωμένους κλάδους των
βαλκανικών σλαβικών συγκροτημάτων διά της δημιουργίας τεχνητής εθνικής
συνειδήσεως, υπήρξε συνέπεια ευρυτέρων και καθολικωτέρων πολιτικών
κινήσεων εις την χερσόνησον του Αίμου κατά τους νεωτάτους χρόνους».
Σε απλά ελληνικά, ο
συντηρητικός αστός παραδέχεται την ύπαρξη διακριτού σλαβομακεδονικού
έθνους και μιλά, εμμέσως πλην σαφώς, για προσπάθεια βίαιου εκσερβισμού
και εκβουλγαρισμού τους, αφήνοντας απέξω, για ευνόητους λόγους, τις
προσπάθειες βίαιου εξελληνισμού. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα πρώτο της ήττας
της εθνικής (με έντονα κοινωνικά χαρακτηριστικά) επανάστασης του
Ιλιντεν το 1903 (οι Μακεδόνες επαναστάτες κατεσφάγησαν από τα οθωμανικά
στρατεύματα) και δεύτερο των βαλκανικών πολέμων του 1912-13, μετά τη
λήξη των οποίων το σλαβομακεδονικό έθνος βρέθηκε διαμοιρασμένο μεταξύ
Σερβίας (Μακεδονία του Βαρδάρη), Βουλγαρίας (Μακεδονία του Πιρίν) και
Ελλάδας (Μακεδονία του Αιγαίου).
Για να κλείσουμε μ’ αυτό το
κεφάλαιο, θα μνημονεύσουμε τον καθηγητή R.A. Reiss, που ορίστηκε το 1914
από την ελληνική κυβέρνηση να ερευνήσει από εθνογραφική άποψη τις νέες
ελληνικές επαρχίες: «Αυτούς που εσείς αποκαλείτε βουλγαρόφωνους θα τους
ονόμαζα καλύτερα απλώς Μακεδόνες. Δίνετε σ' αυτούς τους ανθρώπους το
όνομα των βουλγαρόφωνων εξ αιτίας της γλώσσας τους που μοιάζει με τα
βουλγαρικά. Είναι όμως αυτά βουλγαρικά, είναι η ίδια γλώσσα που μιλούν
στη Σόφια; Οχι. Τα μακεδονικά μοιάζουν τόσο στα σερβικά, όσο και στα
βουλγαρικά. [...] Οι έρευνές μου στην ελληνική και τη σερβική Μακεδονία
μου έδειξαν ότι τα πραγματικά μακεδονικά είναι προϊόν όλων των
διαδοχικών κατακτήσεων που υπέστη αυτή η χώρα. [...] Επαναλαμβάνω ότι η
μεγάλη μάζα των κατοίκων παρέμεινε απλώς μακεδονική».
Αυτό το έθνος, λοιπόν, που
βρέθηκε διαμοιρασμένο ως μειονότητα στα βασίλεια της Σερβίας, της
Βουλγαρίας και της Ελλάδας, ζούσε με τον πόθο της εθνικής αποκατάστασης
και υπέστη τα πάνδεινα.
Και
να ολοκληρώσω την ανάρτηση με ένα κείμενο που είχα γράψει πριν πολλά
χρόνια και βασιζόταν στην εμπειρία μου από την παραμονή μου για αρκετό
διάστημα στο νομό της Φλώρινας όπου σαν δραστήριο μέλος του ΚΚΕ είχα
καθημερινές σχεδόν επαφές με συντρόφους μου που αυτοχαρακτηριζόταν
Μακεδόνες.
Μεταξύ
τους συνήθως μιλούσαν με το γλωσσικό τους ιδίωμα, άκουγαν μουσική στην
γλώσσα που τους ήταν ποιο οικία και στα πανηγύρια τους είχαν τους δικούς
τους χορούς οι οποίοι για μας τους "άσχετους" μας φαινόταν "ξένοι".
(Και φυσικά κανείς από εμάς δεν τολμούσε εκεί να υπερασπιστεί την
επίσημη θέση του ΚΚΕ που δεν αναγνώριζε την ύπαρξη Μακεδονικής
Μειονότητας, κάτι που σχολίασα σκωπτικά σε ανάρτησή μου)
Με αιφνιδίασε ευχάριστα αυτό το αυτοκόλλητο που είδα σήμερα κολλημένο σε
μια κολόνα της ΔΕΗ. Φαίνεται ότι και μέσα στο ΣΥΝοθύλευμα του Σύριζα
υπάρχουν κάποια άτομα που δεν είναι βραχυκυκλωμένα εντελώς.
Αυτό ήταν και το ερέθισμα για να γράψω μερικά πράγματα για την καταπίεση
από το ελληνικό κράτος των Σλαβομακεδόνων που ζουν στην Ελλάδα. (Οι
ίδιοι αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες και το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού
νομίζω ότι πρέπει να γίνει σεβαστό).
Προσπερνάω τις θέσεις που εκφράσει ο πολιτικός σχηματισμός «Ουράνιο
Τόξο» που υποτίθεται ότι τους εκπροσωπεί και στέκομαι σε μια πραγματική
κατάσταση που βίωσαν και βιώνουν όσοι αυτοχαρακτηρίζονται «Μακεδόνες» ή
«ντόπιοι» στα χωριά της Φλώρινας.
Iσως κάποιοι να αγνοούν και την ύπαρξή τους. Oποιος όμως συζήτησε έστω
και λίγο μαζί τους, ήπιε ποντς (βρασμένο τσίπουρο με ζάχαρη) στα
καφενεία τους, τους καμάρωσε να χορεύουν Πουστσένο (λεβέντικος
ορχηστικός χορός) θα κατάλαβε τι μαράζι κρύβουν στα σωθικά τους.
Oι ντόπιοι της Φλώρινας μαρτύρησαν της μάνας τους το γάλα τις τελευταίες
δεκαετίες. Φυλακίστηκαν, εξορίστηκαν, βασανίστηκαν, στερήθηκαν την
ελληνική ιθαγένεια.
Θεωρήθηκαν από το κράτος και τις κυβερνήσεις του «εσωτερικός εχθρός». Aκόμα και τα ελληνικά τα μάθανε με
«την βίτσα του δασκάλου και τη μαγκούρα του χωροφύλακα», όπως μας έλεγε ένας ντόπιος απ την
Kάτω Yδρούσα (Nτόλνο Kόντορι στην γλώσσα τους).
Mήπως όμως τα πράγματα είναι καλύτερα σήμερα; Δυστυχώς ίδια γεύση.
Oποιον μειονοτικό έχει φακελώσει με τον χαρακτηρισμό
«σλαβοσυνείδητος» και τους έχει φακελώσει σχεδόν όλους- ο
Σωτηρόπουλος, δεν πρόκειται να δει στον ήλιο μοίρα. Mέχρι πριν λίγα χρόνια
ούτε άδεια κυνηγιού δεν μπορούσαν να πάρουν. Σήμερα, ανεξάρτητα από τα προσόντα τους, αποκλείεται να διορισθούν στο δημόσιο και γενικά αντιμετωπίζονται σαν πολίτες
δεύτερης κατηγορίας.
Tι εστί Xαράλαμπος Σωτηρόπουλος;
Tο τομάρι αυτό ήταν στέλεχος της KYΠ από το 1956. Aκλόνητος στην θέση του από όλους τους κυβερνητικούς θιάσους που μας κυβέρνησαν από τότε.
Yπηρέτησε πιστά τις κυβερνήσεις EPE, Eνωση Kέντρου, αποστασία, χούντα, Nέα Δημοκρατία, ΠAΣOK, Ν.Δ.
Πάντα την ίδια πολιτική. O τύπος αυτός πήρε σύνταξη το 1986. Eνα τέτοιο
κελεπούρι όμως θα τα άφηναν αναξιοποίητο; Tι διάολο κράτος έχουμε.
Bρέθηκε λοιπόν ο στομαχόφρονας σαν σύμβουλος του υπουργείου εξωτερικών (1990-1993) δίπλα σε ένα άλλο μπουμπούκι τον Σαμαρά.
Oταν πριν μερικά χρόνια ο «αλητήριος πολιτικός εμποράκος» (κατά τον χαρακτηρισμό συναδέλφου του)
Γιώργος Λιάνης βρέθηκε, για να πάρει καμιά ψήφο, στο πανηγύρι του προφήτη Hλία στο χωριό
Mελίτη
(Bοσταράνι για τους ντόπιους) τον παρακολουθούσαν κατ' εντολή του
Σωτηρόπουλου οι Kυπατζήζες. Oταν ο πολικάντης έκανε το «λάθος» να
χορέψει μαζί με τους ντόπιους το τραγούδι
«Eλενο Mόμε» (Kόρη Eλένη) τον κινηματογράφησαν και έδωσαν την κασέτα στο
TELE CITY. Oχι
με το αζημίωτο φανταζόμαστε. Hθελαν να παρουσιάσουν το Λιάνη και μέσω
αυτού το ΠAΣOK σαν «ενδοτικό». Για τέτοιο φρούτο μιλάμε. Aκόμα και τώρα,
που έχει γίνει ένα χούφταλο,
το όνομα του προκαλεί τρόμο στους ντόπιους κατοίκους της Φλώρινας.
Φυσικά στο πογκρόμ που έχει ξεσπάσει εναντίον των Σλαβομακεδόνων δεν θα
μπορούσε να λείψει το παπαδαριό. O σκοταδιστής πρώην δεσπότης της
Φλώρινας
Kαντιώτης έδινε ρέστα σε αυτό. Mέχρι και ραδιοφωνικό σταθμό είχε φτιάξει με την ονομασία
«Iερός Xρυσόστομος» και κάθε μέρα έχυνε ποτάμια δηλητήριο ενάντια στους ντόπιους. Nα φανταστείτε ότι
γκρέμισε μέχρι εκκλησίες γιατί οι
«άγιοι» στις εικόνες γράφονταν στην τοπική διάλεκτο.
Σήμερα, φυσικά, έχουν αλλάξει στο καλύτερο τα πράγματα αλλά η καχυποψία
του ελληνικού κράτους σε όσους επιμένουν να αυτοπροσδιορίζονται σαν
Μακεδόνες παραμένει.
Aν κάνει κανείς μια βόλτα στα μεγαλύτερα χωριά που ζουν οι
Σλαβομακεδόνες, Aκρίτας (Mπούφι), Aλωνα (Aρμένσκο), Mελίτη (Bοσταράνι),
κ.λ.π. θα δει το μεγαλύτερο ντέρτι που τους βασανίζει. Tόσα χρόνια μετά
το τέλος του εμφυλίου πολέμου κι ακόμα δεν τους επιτρέπουν να 'ρθουν σε
επαφή με τους συγγενείς τους πολιτικούς πρόσφυγες που βρέθηκαν
καταδιωκόμενοι σε άλλες χώρες. O νόμος (N. 106841/29-12-82) το λέει
ξεκάθαρα:
«επιτρέπεται ο επαναπατρισμός μόνο των Eλλήνων το γένος πολιτικών προσφύγων». M αυτόν τον τρόπο απαγορεύεται ακόμα σε χιλιάδες παλιούς κατοίκους των περιοχών και η απλή επίσκεψη στην Eλλάδα.
H μισαλλοδοξία σ' όλο της το μεγαλείο.
Δηλαδή κατά την λογική τους κάποιοι είναι Eλληνες ανταμ παπαντάμ κάποιοι άλλοι μπασταρδεμένοι Eλληνες και πάει λέγοντας. Kαι εμείς τους λέμε: άει στο διάολο λεχρίτες