ΑΚΟΝΙΣΤΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ, ΝΑ ΣΦΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Εάν δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα μάτια σας για να βλέπετε, τότε θα τα χρειαστείτε για να κλάψετε


Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Είναι «βία»;

Να σου έχουν λεηλατήσει το μισθό και να λιποθυμάνε τα παιδιά σου από την πείνα.
Να σου έχουν στερήσει τη σύνταξη και να σε στέλνουν στα συσσίτια απόρων.
Να σου λένε ότι η ανεργία σου δεν είναι δυστυχία, αλλά κάτι σαν εκδρομή στο λούνα παρκ της «εργασιακής εφεδρείας».
Να σου λένε ότι στόχος τους είναι στην οικογένειά σου να υπάρξει κάποτε... ένας εργαζόμενος.
Να σου δίνουν τα ψίχουλα των 500 ευρώ βασικό για μηνιάτικο και να σου ζητάνε - γι' αυτά τα ψίχουλα - να πληρώσεις φόρο εισοδήματος.
Να σε έχουν ξεπαγιάσει από το κρύο και να σου λένε ότι δεν 
αγοράζεις πετρέλαιο θέρμανσης όχι γιατί τίναξαν την τιμή του στο Θεό, αλλά γιατί έχεις... αποθέματα!
Να σε έχουν μετατρέψει σε πειραματόζωο της αιθαλομίχλης και να σου κάνουν κι από πάνω μαθήματα περί περιβαλλοντικής... συνείδησης.
Να έχουν φτάσει καθημερινά πάνω από τις 1.200 οι διακοπές ρεύματος λόγω των χαρατσιών και της ανέχειας και αυτοί να σου αυξάνουν κι άλλο το λογαριασμό της ΔΕΗ.
Να ξυπνάς κάθε πρωί και να έχουν εφεύρει κι άλλους δυο - τρεις λόγους για να σου στήσουν νέο καραούλι στην Εφορία - μέχρι και τη μετατροπή των παιδιών σου σε τεκμήριο... τρυφηλής ζωής!
Να σου έχουν «κουρέψει» στο 1/3 τα προς το ζην εισοδήματα και ταυτόχρονα να σου έχουν διπλασιάσει τις τιμές στο ρεύμα, στα καύσιμα, στα τρόφιμα με απανωτές αυξήσεις στους έμμεσους φόρους.
Να έχουν φτάσει - σύμφωνα με τα δικά τους στοιχεία - σε πάνω από 3,4 εκατομμύρια οι άνθρωποι που ζουν στην Ελλάδα σε συνθήκες φτώχειας, όπου ως όριο φτώχειας ορίζονται τα 5.900 ευρώ ετησίως, λες κι όποιος ζει με 10 ή με 15 χιλιάδες... δεν είναι φτωχός.
Να έχουν οδηγήσει την Ελλάδα σε συνθήκες ανεργίας χειρότερες από εκείνες που βίωσε ο τόπος τις δεκαετίες του '50 και του '60.

*
Ρωτάμε:
Αυτά είναι ή δεν είναι «βία»;
Η μήπως είναι κάτι περισσότερο:
Είναι «πόλεμος».
Μόνο που σ' αυτόν τον «πόλεμο» δεν υπάρχει «εξωτερικός αντίπαλος».
Υπάρχει μόνο «εσωτερικός εχθρός»: Ο λαός!
*
Πρόκειται για εκείνον τον ανελέητο και αμείλικτο ταξικό πόλεμο που έχουν εξαπολύσει ενάντια στο λαό οι τραπεζίτες, οι εφοπλιστές, οι καπιταλιστές.
Εναν «πόλεμο» που τον διεξάγουν για λογαριασμό της πλουτοκρατίας οι πολιτικοί της «σωτήρες».
*
Αυτός ο «πόλεμος»,
ο ταξικός πόλεμος,
για τον οποίο το ΚΚΕ προειδοποίησε από την πρώτη στιγμή, είναι συνώνυμος της βαρβαρότητας και της βίας των διαδοχικών κοινωνικών εγκλημάτων που διαπράττονται εις βάρος του μεροκαματιάρη, του βιοπαλαιστή.
Ο μονομερής πόλεμός τους και η απρόκλητη βία τους θέτουν πλέον το λαό μπροστά στο ιστορικό δίλημμα:
Η θα διαλέξει τις «αλυσίδες» ή θα ανατρέψει την πολιτική που τον εξανδραποδίζει...
'Η θα υποκύψει στη βία που του ασκούν και θα συμφιλιωθεί με τον αφανισμό του ή θα πάρει την υπόθεση στα χέρια του, ανοίγοντας το δρόμο για μια Ελλάδα της λαϊκής εξουσίας και της λαϊκής οικονομίας.
Αυτός ο δρόμος δεν μπορεί να είναι άλλος από τη μετατροπή της λαϊκής οργής σε λαϊκή συμμαχία. Σε ηφαίστειο με πυρακτωμένη εκρηκτική λάβα διεκδίκησης των λαϊκών δικαίων. Δηλαδή, σε μαζικό, σε πειθαρχημένο, σε περιφρουρημένο, σε ταξικά προσανατολισμένο πολιτικό αγώνα, που θα συμπαρασύρει τους εκμεταλλευτές και τους δυνάστες.
Αυτόν το μαζικό, τον παλλαϊκό - και ως εκ τούτου και εξ ορισμού: δημοκρατικό - πολιτικό αγώνα, μόνο κάποιοι τάχα μου «κοινωνικοί αγωνιστές», αλλά στην πραγματικότητα - και εξ αντικειμένου - «φίλοι» των βαρβάρων ή (και) οι μηχανισμοί των βαρβάρων θα τον ήθελαν να ξεστρατίσει σε ακτιβισμούς της πλάκας, σε «στρακαστρούκες» ή, πολύ περισσότερο, να υπονομευτεί και να συκοφαντηθεί σαν «τρομοκρατία».                                                                                    
Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ
   

Επικίνδυνα παιχνίδια

Παραφράζοντας το γελοίο κλισέ του Κοέλιο: μπορεί κανείς να πει ότι, άμα θέλεις πολύ να στρέψεις την προσοχή από τις πομπές σου, ολόκληρο το σύμπαν συνωμοτεί για να το πετύχεις. Ιδίως μάλιστα όταν έχεις φτιάξει ένα δικό σου παράλληλο σύμπαν κι ένα οργουελικό νιούσπικ, όπου το άσπρο γίνεται μαύρο με συνοπτικές διαδικασίες. Κι αν οι πομπές σου είναι του μεγέθους της λίστας Λαγκάρντ, τότε το παράλληλο σύμπαν είναι γεμάτο "μαύρες τρύπες" που καταπίνουν κάθε αίσθηση ορθού λόγου, αλήθειας, πλουραλισμού και αφήνουν πίσω τους ένα άδειο τίποτα.
Μια τέτοια περίπτωση είναι η προσπάθεια της μνημονιακής κυβέρνησης και των "δανειοδοτημένων" παπαγάλων της, πρώτον, να αποσπάσει την προσοχή της κοινής γνώμης από τα τεκταινόμενα και, δεύτερον, να στοχοποιήσει τον ΣΥΡΙΖΑ, ιδίως αυτές τις ημέρες που με τη συνάντηση Τσίπρα - Σόιμπλε καταρρέει ο μύθος του περιθωριακού και αποσυνάγωγου κόμματος που τρώει πόρτα στην Ευρώπη.
Πλην όμως ο λαός έχει μνήμη συλλογική, την οποία δεν μπορούν να διαγράψουν με την τηλεοπτική πλύση εγκεφάλου. Όλοι θυμόμαστε, προδικτατορικά, την ΕΔΑ που έκανε τα σαμποτάζ στα στρατιωτικά οχήματα στον Έβρο. Τις Λαμπράκισσες που σαγήνευαν, με τις μεταξωτές κάλτσες, τους στρατιωτικούς για να κάνουν κατασκοπεία υπέρ της ΕΣΣΔ. Τα "φορτηγά με όπλα" που βρέθηκαν στα γραφεία της ΕΔΑ κατά το πραξικόπημα. Από πού τα ξέρουμε; Τα είχαν αποκαλύψει ο ΚΥΠατζής πράκτορας και μετέπειτα δικτάτορας Παπαδόπουλος και τα είχαν προβάλει οι δεξιές εφημερίδες της εποχής. Σήμερα ακούμε τα ίδια από τα πολιτικά εγγόνια του Παπαδόπουλου, που έχουν πάρει το πάνω χέρι στην άφρονα Ν.Δ.
Όλοι θυμόμαστε επίσης την αβερωφική Δεξιά και τις εφημερίδες της να βλέπουν πίσω από τη 17Ν το ...ΠΑΣΟΚ. Σήμερα ακούμε ανάλογες κραυγές από τα παιδιά του Αβέρωφ... αλλά και από τα παιδιά του Παπανδρέου.
Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι, μισόν αιώνα Δημοκρατίας μετά, ακόμη και μέσα σε αυτές τις οριακές συνθήκες, το βαθύ κράτος στην Ελλάδα είναι έτοιμο να δείξει τα δόντια του. Οι χθεσινοί πυροβολισμοί εναντίον των γραφείων της Ν.Δ. ενεργοποίησαν στον ΣΥΡΙΖΑ αντανακλαστικά τα οποία θα προτιμούσε να έχει ξεχάσει. Δεν ξέρουμε τι κρύβεται πίσω από τη συγκεκριμένη υπόθεση, πάντως ο καθείς αντιλαμβάνεται την επιμέλεια με την οποία το μνημονιακό σύστημα στήνει ατζέντα τρόμου και τρομοκρατίας. Και το ερώτημα "τις ωφελείται" δεν παρακάμπτεται τόσο εύκολα.

www.avgi.gr

«Όλα ξεκινούν με την άρνηση». Των Michael Hardt και Antonio Negri


Δε θα πληρώσουμε το χρέος σας. Αρνιόμαστε να μας κάνετε έξωση από τα σπίτια μας. Δεν θα υποταχθούμε σε μέτρα λιτότητας αντίθετα, θέλουμε να απαλλοτριώσουμε τον πλούτο σας – στην πραγματικότητα το δικό μας πλούτο.
  Σε μερικές περιόδους για παράδειγμα όταν η κρίση πλήττει με τα σκληρότερα χτυπήματά της, και οι άνθρωποι αφήνονται ο καθένας μόνος του, η θέληση για αντίσταση αναφύεται με ακραία και απελπισμένη δύναμη. Από πού απορρέει αυτή;
 Πολλοί φιλόσοφοι τοποθετούν την πηγή αυτής της θέλησης για αντίσταση στην στέρηση, σαν – προκειμένου να θελήσει ή να κάνει κάτι κάποιος – πρέπει να εστιάζει στο βασικό αγαθό που του λείπει. Αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Η θέληση για αντίσταση γεννιέται με θετικό τρόπο από την ώθηση να επιβεβαιωθεί όχι η στέρηση αλλά η πληρότητα, από την ορμή να εκφραστεί μια επιθυμία. Για παράδειγμα, η επιθυμία να μην πληρώνεις τα χρέη δεν σημαίνει μόνο ότι αναζητάς αυτό που έχει χαθεί, αλλά επίσης, και πιο σημαντικό, να επιβεβαιώνεις και να αναπτύσσεις αυτό που επιθυμείς, αυτό που είναι καλύτερο και πιο όμορφο : την κοινωνικότητα και την πληρότητα των κοινωνικών σχέσεων.
 Γι’ αυτό, η άρνηση του χρέους δεν σημαίνει ότι διαρρηγνύουμε τους κοινωνικούς δεσμούς και νομικές σχέσεις για να δημιουργήσουμε ένα άδειο ατομιστικό κατακερματισμένο χώρο. Ξεφεύγουμε από αυτούς τους δεσμούς και από αυτά τα χρέη για να δώσουμε νέο νόημα στους όρους «δεσμός» και «χρέος» και να ανακαλύψουμε νέες κοινωνικές σχέσεις. Ο Μαρξ ήταν ρεαλιστής όταν μίλησε για το χρήμα ως την πρώτη κοινωνική σύνδεση στην καπιταλιστική κοινωνία. «Το άτομο» έγραψε, « φέρει την κοινωνική του δύναμη όπως και το δεσμό του με την κοινωνία μέσα στην τσέπη του». Η άρνηση του χρέους αποσκοπεί να καταστρέψει τη δύναμη του χρήματος και τους δεσμούς που χρησιμοποιεί και ταυτόχρονα να κατασκευάσει νέους «δεσμούς» και νέα είδη «χρέους» για παράδειγμα, γινόμαστε όλο και περισσότερο «υπό–χρεωμένοι» ο ένας στον άλλο, δεμένοι όχι από «δεσμούς» χρήματος αλλά από κοινωνικούς «δεσμούς».
 Να κάνουμε νέες αλήθειες
 Όταν αρνούμαστε να χειραγωγούμαστε από τα Μέσα ενημέρωσης δεν πρέπει μονάχα να σταματήσουμε να επιτρέπουμε να μας δουλεύουν πιστεύοντας καθετί που διαβάζουμε στις εφημερίδες και χωνεύοντας τις αλήθειες που μας ταΐζουν αλλά επίσης χρειάζεται να αποσύρουμε εντελώς την προσοχή μας από τα Μέσα Ενημέρωσης. Μερικές φορές φαίνεται ότι μας συναρπάζουν οι βιντεοθόνες και δεν μπορούμε να πάρουμε τα μάτια μας από αυτές. Πόσο συχνά δεν έχετε δει ανθρώπους να περπατούν ( ή ακόμα να οδηγούν!) στους δρόμους των πόλεων με τα κεφάλια τους σκυμμένα στέλνοντας sms και email, προσκρούοντας ο ένας με τον άλλον σαν να είναι υπνωτισμένοι; Λύστε τα μάγια και ανακαλύψτε ένα νέο τρόπο επικοινωνίας! Δεν είναι μόνο ή κυρίως ότι χρειαζόμαστε διαφορετική πληροφόρηση ή διαφορετικές τεχνολογίες. Ναι χρειαζόμαστε να ανακαλύψουμε την αλήθεια, αλλά επίσης και πιο σημαντικό χρειάζεται να κάνουμε νέες αλήθειες που μπορούν να δημιουργηθούν μόνο από διακριτά άτομα (simgularities) σε δίκτυα που επικοινωνούν και συνυπάρχουν.
 Πολιτικά σχέδια που εστιάζονται στην παροχή εναλλακτικής πληροφορίας παρότι βέβαια είναι σημαντικά μπορούν εύκολα να οδηγήσουν σε απογοήτευση και ψυχρολουσία. Εάν οι ανθρωποι στις Ηνωμένες Πολιτείες γνώριζαν τι κάνει η κυβέρνησή τους και τα εγκλήματα που έχει διαπράξει, κάποιος θα σκεφτόταν ότι θα ξεσηκώνονταν και θα την άλλαζαν. Όμως, στην πραγματικότητα ακόμη και αν διάβαζαν όλοι τα βιβλία του Νoam Chomsky και όλα τα υλικά που αποκάλυψε το Wikileaks θα μπορούσαν ακόμη να ψηφίσουν πάλι τους ίδιους πολιτικούς και να αναπαράγουν την ίδια κοινωνία. Η πληροφόρηση μόνη δεν είναι αρκετή. Το ίδιο ισχύει πιο γενικά για όλη την ιδεολογική κριτική : Η αποκάλυψη της αλήθειας για την εξουσία δεν σταματάει τον κόσμο από το αγωνίζεται σαν να επρόκειτο για την απελευθέρωση του. Κι ούτε είναι αρκετό να δημιουργήσεις ένα χώρο επικοινωνιακής δραστηριότητας στην δημόσια σφαίρα. Η χειραγώγηση από τα μέσα δεν είναι μονάχα μια εσφαλμένη συνείδηση αλλά μια συνείδηση παγιδευμένη στο δια–δίκτυο, υπό επιτήρηση, υπνωτισμένη.
 Προτού μπορέσεις να επικοινωνήσεις ενεργά στα δίκτυα πρέπει να είσαι μια διακριτή ατομικότητα. Η παρωχημένη πια κουλτούρα ενάντια στην αποξένωση σε ήθελε να επιστρέψεις στον εαυτό σου. Πολεμούσε τους τρόπους με τους οποίους η καπιταλιστική κοινωνία και ιδεολογία μας έχει ξεχωρίσει από τους εαυτούς μας, μας έχει διασπάσει στα δύο, και αναζητούσε μια μορφή καθολικότητας και αυθεντικότητας συχνά με ατομικιστικούς όρους. Αντίθετα όταν σήμερα ζητάμε να γίνουμε διακριτές ατομικότητες, δεν εννοούμε πια να είμαστε ένας ενιαίος εαυτός αποκομμένος από τον κόσμο. Οι διακριτές ατομικότητες έχουν αντιφάσεις και πολλαπλότητα εσωτερικά και εξωτερικά βρίσκονται πάντα σε σχέση με τους άλλους. Η επικοινωνία και η έκφραση των διακριτών ατομικοτήτων στα δίκτυα δεν γίνεται επομένως στη βάση του ατόμου αλλά εν είδει «χορού» και είναι πάντα ενεργή, συνδεδεμένη με την δράση, εκφράζοντας έτσι τον εαυτό μας τη στιγμή που λειτουργούμε συλλογικά.
 Όταν αποχειραγωγηθούμε από τα μέσα ενημέρωσης δεν σταματάμε να έχουμε διάδραση με τα μέσα – μάλιστα τα κινήματα του 2011 είναι γνωστά για την αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων όπως Facebookκαι το Twitter- αλλά η σχέση μας με τα μέσα επικοινωνίας αλλάζει. Πρώτο, κατακτάμε μια ελεύθερη κινητικότητα μέσα στα δίκτυα. Γινόμαστε σμάρι σαν τα έντομα, ακολουθούμε νέα μονοπάτια και λειτουργούμε συλλογικά με νέους τρόπους. Κεντρικό εδώ είναι το θέμα της πολιτικής οργάνωσης : ένα αποκεντρωμένα πλήθος από πρόσωπα επικοινωνεί οριζοντίως (και τα κοινωνικά δίκτυα τους είναι χρήσιμα γιατί ανταποκρίνονται σε αυτήν την αποκεντρωμένη οργανωτική μορφή). Οι κινητοποιήσεις και πολιτικές δράσεις σήμερα δεν γεννιούνται από κάποια Κεντρική Επιτροπή που δίνει το σφύριγμα αλλά περισσότερο από την συνάθροιση και την συζήτηση πολυάριθμων μικρών ομάδων. Μετά τις διαδηλώσεις, παρομοίως τα μηνύματα όπως οι ιοί μεταδίδονται από γειτονιά σε γειτονιά και στα πιο διαφορετικά κυκλώματα μέσα στις μεγαλουπόλεις.
 Δεύτερο, τα μέσα επικοινωνίας γίνονται πια εργαλεία για την συλλογική αναπαραγωγή μας. Μπορούμε να δημιουργήσουμε νέες αλήθειες μόνο όταν σταματήσουμε να είμαστε ατομιστές και να συγκροτούμε τους εαυτούς μας μέσα στη σχέση μας με τους άλλους, μέσα σε μια κοινή γλώσσα. Το κάνουμε την αλήθεια είναι μια συλλογική γλωσσική πράξη δημιουργικότητας. Μερικές φόρες η δημιουργία και η διάδοση πολιτικών συνθημάτων στις διαδηλώσεις συγκροτούνε μία πράξη δημιουργίας της αλήθειας. Το 99% απέναντι στο 1% που δημιουργήθηκε από τα κινήματα Οccupy για παράδειγμα έριξε φως στην υπαρκτή κοινωνική ανισότητα και με δραματικό τρόπο άλλαξε τους όρους της δημόσιας συζήτησης. Άλλο ένα, πιο σύνθετο, παράδειγμα είναι η αλήθεια που δημιουργήθηκε το 2001 από το σύνθημα των Αργεντινών «Que se vayant todos» ( «Πετάχτε τους όλους»). Το σύνθημα εξέφραζε σε συμβολική μορφή όχι μόνο την διαφθορά των πολιτικών κομμάτων, του συνταγματικού συστήματος αλλά επίσης τη δυνατότητα για μια νέα συμμετοχική δημοκρατία. Τέτοιες παραγωγές αλήθειας αφορούν επίσης τη δημιουργία πολιτικών συναισθηματικών δεσμών μέσα από τους όρους της ομαδικής συνύπαρξης, τις σχέσεις του ενός με τον άλλο.
 Να απελευθερωθούμε
 Από όλους τους τρόπους που οι λαοί αρνούνται το σημερινό καθεστώς ασφαλείας ο πιο σημαντικός είναι οι τρόποι διαφυγής. Δεν μπορείτε να πλήξετε την φυλακή και να πολεμήσετε το στρατό. Το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να διαφύγετε. Σπάστε τις αλυσίδες σας και τρέξτε. Πιο συχνά η φυγή δεν είναι να γυρνάς ελεύθερος έξω αλλά μάλλον να γίνεις αόρατος. Τα συστήματα ασφαλείας σήμερα σε κάνουν σχεδόν παντού ορατό ώστε προσπαθείς να δραπετεύσεις με την άρνηση να σε βλέπουν. Το να είσαι αόρατος είναι ένα είδος φυγής. Ο φυγάδας, ο λιποτάκτης και ο αόρατος είναι οι αληθινοί ήρωες (ή αντι –ήρωες). Είναι οι πραγματικοί ήρωες του αγώνα των υπό παρακολούθηση να γίνουν ελεύθεροι. Αλλά όταν τρέχεις θυμήσου τον George Jackson και κράτα και ένα όπλο μαζί σου. Μπορεί να σου χρειαστεί στο δρόμο.
 Μπορείς να αρνηθείς και να διαφύγεις μόνο όμως εάν αναγνωρίσεις τη δύναμή σου. Αυτοί που ζουν κάτω από το βάρος των καθεστώτων ασφαλείας θεωρούν τους εαυτούς τους εντελώς αδύναμους, νάνους μπροστά στη τεράστια δύναμη τους. Αυτοί που είναι μέσα σε μια κοινωνία φυλακής νομίζουν ότι ζουν στη κοιλιά ενός Λεβιάθαν, διαλύονται από τη δύναμή της. Πώς πιθανά μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τη δύναμη πυρός τους; Πώς να δραπετεύσουμε από τα μάτια που βλέπουν τα πάντα και από τα συστήματα πληροφόρησης που ξέρουν τα πάντα; Για να βρούμε εδώ μια διέξοδο πρέπει να θυμηθούμε την έννοια της φύσης της εξουσίας όπως την εξήγησε ο Foucαult και πριν από αυτόν ο Niccolo Machiavelli : Η εξουσία δεν είναι ένα πράγμα αλλά μια σχέση. Όσο ισχυρή και αλαζονική και να φαίνεται η εξουσία που στέκεται υπεράνω σου, να γνωρίζεις ότι εξαρτάται από εσένα, τρέφεται από το φόβο σου και επιβιώνει μόνο εξαιτίας της θέλησης σου να συμμετέχεις σε αυτήν την σχέση. Ψάξε για μια πόρτα κινδύνου. Πάντα υπάρχει κάποια. Η λιποταξία και η ανυπακοή είναι αξιόπιστα όπλα ενάντια στην εθελοντική υποταγή.
 Μερικές φορές η φυγή παίρνει ασυνήθιστες μορφές. Οι Marranos στην Ισπανία του 15ου αιώνα για παράδειγμα αναγκάστηκαν να προσηλυτιστούν στον χριστιανισμό αλλά συνέχισαν να ασκούν το Ιουδαϊσμό μυστικά. Ακολουθούσαν μια διπλή ζωή : πειθαρχούσαν όταν οι δυνάμεις εξουσίας παρακολουθούσαν και απειθαρχούσαν όταν ήταν σε κρυφούς χώρους. Είχαν ένα είδος μυστικής φυγής ενώ φαίνονταν ήσυχοι.
 Συγκροτήστε τους εαυτούς σας
 «Δεν με αντιπροσωπεύετε»! «Que se vayant todos»! Τέτοιες αρνήσεις της αντιπροσώπευσης και των αντιπροσωπευτικών κυβερνητικών δομών έχουν διατυπωθεί από εκατομμύρια κατά τη διάρκεια της κρίσης του νεοφιλελευθερισμού στις αρχές του 21ου αιώνα. Ένας νεωτερισμός αυτών των διαμαρτυριών και αρνήσεων συνίσταται στο γεγονός ότι αμέσως κάνουν σαφές ότι η κρίση δεν είναι μόνο οικονομική και πολιτική αλλά επίσης συνταγματική. Αντιπροσωπευτικές δομές και φιλελεύθερα κυβερνητικά καθεστώτα, όλα τίθενται από αμφισβήτηση. Το τολμηρό εννοιολογικό άλμα της θεωρίας και πρακτικής της κοινοβουλευτικής αντιπροσώπευσης ( από τη «θέληση όλων» στη «γενική θέληση») αποδείχθηκε τελικά μοιραίο και ακόμη και νέες μορφές διακυβέρνησης που παρουσιάστηκαν ως δίχτυ ασφαλείας για να σώσουν τον ακροβάτη που έπεφτε έχουν αποδειχθεί πολύ αδύναμες και φοβισμένες.
 Είναι όλο και πιο δύσκολο να πιστεύει πια κανείς στην ανάσταση και διάσωση του συντάγματος. «Ancient regime» ήταν κάποτε στη Γαλλία το όνομα για αυτούς που είχαν πουδραρισμένες περούκες πριν την επανάσταση, τώρα όμως «ancient regime» είναι το αντιπροσωπευτικό σύστημα. Οι συνταγματικές δημοκρατίες είχαν όλο τον καιρό μπροστά τους, περισσότερο από δύο αιώνες. Δεν αρκεί αυτό;
 Η πολιτική και συνταγματική συζήτηση πρέπει να ξανανοίξει και η ριζοσπαστική αλλαγή που απαιτείται σήμερα δεν είναι μόνο για το περιεχόμενο - από το ιδιωτικό και το δημόσιο στο κοινό (common) - αλλά επίσης για την μορφή. Πώς μπορούν οι άνθρωποι να σχετιστούν στενά μαζί μέσα στα κοινά και να πάρουν μέρος άμεσα στις δημοκρατικές αποφάσεις; Πως μπορεί η πολλαπλότητα (multitude) να γίνει ο ηγεμόνας στους θεσμούς τoυ κοινού χώρου με ένα τρόπο που ανακαλύπτει και πραγματοποιεί τη δημοκρατία; Αυτό είναι το χρέος μιας συνταγματικής διαδικασίας.
 Όταν τα οικονομικά χρέη έχουν μετατραπεί σε κοινωνικούς δεσμούς, όταν τα διακριτά πρόσωπα διαδρούν μέσα σε παραγωγικά δίκτυα, όταν η επιθυμία για ασφάλεια έχει απελευθερωθεί από τον φόβο, τότε, από τη σύγκλιση αυτών των τριών στοιχείων, υποκειμενικότητες ικανές για δημοκρατική δράση θα αρχίσουν να αναδεικνύονται. Στις αστικές κοινωνίες της βιομηχανικής εποχής οι διαθέσιμοι δρόμοι για πολιτική δράση ήταν κυρίως συντεχνιακοί και ατομικιστικοί. Στις μεταβιομηχανικές, νεοφιλελεύθερες κοινωνίες οι δυνατότητες είναι ακόμα πιο πενιχρές και στους αντιπροσωπευόμενους επιτρέπεται μόνο ένας παθητικός και γενικός πολιτικός ρόλος. Το κίνημα από τον αστό πολίτη στον αντιπροσωπευόμενο οικουμενικοποιούνταν στη νομική του μορφή και ακόμα άδειαζε από περιεχόμενο.. Τώρα, όμως, νέες πολιτικές οικουμενικότητες μπορούν να επινοήσουν μορφές συμμετοχής που υπερβαίνουν τις συντεχνιακές και ατομικιστικές διαιρέσεις και δίνουν ουσία και περιεχόμενο στις γενικές και αφηρημένες μορφές πολιτικής δραστηριότητας. Η παραγωγή των κανόνων μπορεί να κατασκευασθεί μόνο με διακριτή μορφή σύμφωνα με τα δεδομένα της κοινότητας. Από εδώ και πέρα οι συντακτικές δυνάμεις πρέπει να λειτουργούν και να ανανεώνονται συνεχώς από τα κάτω.
 Αλλά γιατί, μας ερωτούν ορισμένοι φίλοι, να συζητάμε ακόμη για συντάγματα; Γιατί δεν μπορούμε να απελευθερωθούμε από όλες τις κανονιστικές δομές και θεσμούς; Κάθε επανάσταση χρειάζεται μια συντακτική δύναμη – όχι για να βάλει τέλος στην επανάσταση αλλά για να τη συνεχίσει, να εγγυηθεί τις κατακτήσεις της και να την κρατήσει ανοικτή σε παραπέρα καινοτομίες. Μια συντακτική εξουσία είναι αναγκαία να οργανώσει την κοινωνική παραγωγή και την κοινωνική ζωή σύμφωνα με τις αρχές μας για ελευθερία, ισότητα και αλληλεγγύη. Οι συντακτικές διαδικασίες συνεχώς αναθεωρούν τις πολιτικές δομές και θεσμούς ώστε να είναι πιο επαρκείς στο κοινωνικό οικοδόμημα και στα υλικά θεμέλια των κοινωνικών συγκρούσεων, αναγκών και επιθυμιών.
 Για να το πούμε πιο φιλοσοφικά, οι συντακτικές διαδικασίες είναι ευνοϊκές για την εμφάνιση των υποκειμενικοτήτων. Αλλά γιατί, επαναλαμβάνουν οι φίλοι μας, πρέπει να γεννιούνται υποκειμενικότητες; Γιατί δεν μπορούμε να είμαστε εμείς οι ίδιοι; Διότι, ακόμα κι αν υπήρχε κάποια πρότυπη και πρωταρχική ανθρώπινη φύση να εκφρασθεί, δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι θα προωθούσε ελεύθερες, ίσες και δημοκρατικές κοινωνικές και πολιτικές σχέσεις. Η πολιτική οργάνωση πάντα απαιτεί τη δημιουργία υποκειμενικοτήτων. Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα πολλλαπλότητα ικανή για δημοκρατική πολιτική δράση και αυτοδιάθεση των κοινών.
 Ένα παράδειγμα μπορεί να διασαφηνίσει μια πλευρά αυτής της θέσης. Όταν οι Ισπανοί Indignados, που είχαν καταλάβει τις πλατείες την άνοιξη του 2011 αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στις εκλογές το φθινόπωρο του 2011, τους ασκήθηκε έντονη κριτική. Οι δυσφημιστές τους τους αποκαλούσαν ανίκανους αναρχικούς και χαρακτήριζαν την άρνησή τους να εμπλακούν στους κρατικούς θεσμούς και τις εκλογικές τους πολιτικές δογματική και υστερική. Διασπούσαν την Αριστερά! Οι Indignados, βέβαια δεν είναι αναρχικοί και δεν είναι υπεύθυνοι για τη διάσπαση της αριστεράς. Αντίθετα, έχουν δημιουργήσει μια σπάνια ευκαιρία για τη μεταρρύθμιση και την επανεκκίνηση μιας νέας και διαφορετικής αριστεράς.
 Λίγα χρόνια πριν πολλοί από αυτούς ήταν οι ίδιοι ακτιβιστές που, όταν δεξιοί πολιτικοί δημόσια απόδωσαν τις τραγικές εκρήξεις στον σιδηροδρομικό σταθμό Atocha της Μαδρίτης σε Βάσκους μαχητές αμέσως διακήρυξαν την αλήθεια μέσω μιας εξαιρετικής μετάδοσης μηνυμάτων σε κινητά τηλέφωνα και άλλα μέσα – “pasalo”, έγραφαν, «προώθησέ το» - και οι δράσεις τους προώθησαν αποτελεσματικά τονZapatero και τους σοσιαλιστές σε μια εκλογική νίκη – έκπληξη. Οι Ιndignados δεν πήραν μέρος στις εκλογές του 2011. καταρχήν γιατί αρνήθηκαν να επιβραβεύσουν ένα σοσιαλιστικό κόμμα που είχε συνεχίσει νεοφιλελεύθερες πολιτικές και τους πρόδωσε τα χρόνια που ήταν στην κυβέρνηση, αλλά επίσης, και πιο σημαντικό, γιατί τώρα έχουν μεγαλύτερες μάχες να δώσουν, ιδιαίτερα τη μάχη σε σχέση με τις δομές αντιπροσώπευσης και την ίδια την συνταγματική τάξη – μια μάχη που οι ισπανικές ρίζες της φτάνουν πίσω στις παραδόσεις των αντιφασιστικών αγώνων και ρίχνει ένα νέο και κριτικό φως στην αποκαλούμενη μετάβαση στη δημοκρατία που ακολούθησε το τέλος της δικτατορίας του Φράνκο. OιIndignados θεωρούν αυτή τη μάχη ως μια απο-δομητική περισσότερο παρά συν-τακτική διαδικασία, ένα είδος εξόδου από τις υπάρχουσες πολιτικές δομές, αλλά είναι αναγκαία για να ετοιμάσει τη βάση για μια νέα συνταγματική εξουσία.

Κατεψυγμένη σούπα...


 Επειδή δεν έχουμε αμνησία, ακούτε αυτό: 9/4/1987. Ανακοίνωση της ΝΔ για τη δολοφονία του Δ. Αγγελόπουλου από τη 17Ν. «Καθυστερημένα τώρα κι αντιφάσκοντας με τον εαυτό του ο πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου προέβη σε οργισμένες δηλώσεις ξεχνώντας τους μύδρους που κατά καιρούς έχει εξαπολύσει ο ίδιος και τα στελέχη του κατά του ντόπιου κεφαλαίου και της ντόπιας ολιγαρχίας. Εξέπληξε τους πάντες αφήνοντας να εννοηθεί ότι γνωρίζει τους ηθικούς αυτουργούς της δολοφονίας και μίλησε για δήθεν πνευματικούς ανθρώπους και υψηλά ιστάμενους που θα χτυπηθούν αλύπητα».
Την επομένη ο Μητσοτάκης έλεγε. «...πρέπει (ο Α. Παπανδρέου) να αναζητήσει τους υπευθύνους των εγκλημάτων αυτών ίσως σε κύκλους που συνδέονταν άλλοτε με το δικό του κόμμα, την εποχή του ΠΑΚ και να βάλει βαθιά το νυστέρι».

Στις 12 του ίδιου μήνα η ΝΔ συνεχίζει «... πιθανόν μέλη του ΠΑΚ (οργάνωση του Α. Παπανδρέου κατά την περίοδο της δικτατορίας) να ξέφυγαν από τον έλεγχο και να κινούνται σε παράνομα πλαίσια». Για να δείξουν ότι έχουν δίκιο, είπαν για μια συνέντευξη του Ανδρέα στο Τορόντο το 1974, όπου έλεγε. «Η εκλογική νίκη της Αριστεράς δεν σημαίνει την κατάκτηση της εξουσίας. Η κυβέρνηση πρέπει να κατακτηθεί εναντίον ανθρώπων που αμύνονται και διαθέτουν τη βία. Πρέπει να ξέρουμε ότι αυτή η αναμέτρηση είναι αναπόφευκτη και συνεπώς πρέπει να προετοιμάζεται κανείς γι αυτή».
ΠΗΓΗ Αλμανάκ 1987 (ΚΩΣΤΑ ΔΙΓΚΑΒΕ).

ΜΙΑ μόνο ανακοίνωση της ΝΔ για το ΠΑΣΟΚ που το κατηγορούσε επί χρόνια ως τη δύναμη υποστήριξης της 17 Νοέμβρη! Για να μην μακρηγορήσω και πω, τι έλεγαν όλο αυτό τον καιρό επί λέξη, γιατί θα γεμίσω 100 σκληρούς δίσκους. Τι πράκτορες ξένων υπηρεσιών, τι υπουργοί και βουλευτές που έδιναν οδηγίες, ένα σωρό τρίχες... 
Σας θυμίζει κάτι; Κάνει εντύπωση, που ο Βενιζέλος ακολουθεί το μαθητή του Μητσοτάκη, το Σαμαρά σ’ αυτό το ολίσθημα. Και καλά μισεί το Γιωργάκη, το κατανοώ. Δεν καταλαβαίνει όμως, ότι προκαλεί τα ίδια τα ιστορικά στελέχη και τους οπαδούς του κόμματος του; Όσοι τέλος πάντως απέμειναν... 

Η δημοκρατία δεν τρομοκρατείται!



Η δημοκρατία δεν τρομοκρατείται από τις αυτοκτονίες των πολιτών της. Δεν τρομοκρατείται από τους πεινασμένους και τους άστεγους. Δεν τρομοκρατείται από τους ανθρώπους που δεν έχουν θέρμανση ή τα παιδιά που πεινούν. Η δημοκρατία δεν τρομοκρατείται από το ξύλο και τα χημικά των μπάτσων. Ούτε από τις αναίτιες επιθέσεις σε πολίτες της. Η δημοκρατία δεν τρομοκρατείται από τις προβοκάτσιες, ούτε από όσους ωφελούνται από αυτές.  

Αντώνη θα συμφωνήσω μαζί σου, η δημοκρατία δεν τρομοκρατείται ούτε από τους αλήτες, ούτε από τον εσμό τους. Απειλείται μόνο και αντιδρά. Μαζί με τους πολίτες της...

Μάνος Χατζιδάκις: Αναρχικός, ένας μύθος σύγχρονης καταδίωξης

Ένα άρθρο δημοσιευμένο μερικές δεκαετίες πριν, που όμως παραμένει επίκαιρο όσο ποτέ, αντικατοπτρίζοντας την εν γένει πραγματικότητα μέσα στην απλότητά του και τον δικό του ανάγλυφο τρόπο με τον οποίο ο συγγραφέας/μουσικοσυνθέτης μιλά για τα κακώς κείμενα μιας κοινωνίας που παραπαίει. Σχεδόν τριάντα χρόνια μετά, η κουφαμάρα συνεχίζεται, με τους αμνούς να έχουν επιτελέσει το σκοπό τους, την εξίσωση της βίας «απ’ όπου και αν προέρχεται», και την ρηχότητα της αδιάλλακτης σκέψης τους να μην αφήνει κανένα περιθώριο κοινωνικού στοχασμού…

Οι εφημερίδες και οι άμυαλοι κι αμόρφωτοι δημοσιογράφοι της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης πέτυχαν κάτι που ομολογουμένως δύσκολα θα κατόρθωνε η κάθε κυβέρνηση από μόνη της χωρίς την πολύτιμη βοήθειά τους.
Να δημιουργηθεί έντεχνα η κατάλληλη σύγχυση ώστε ο εξωκομματικός κι ανένταχτος νέος του τόπου μας να συγχέεται σκόπιμα με τους αλήτες –μάγκες που έχουν μόνο στόχο να καταστρέφουν, να θορυβούν και να προβάλλουν βίαια τον άρρωστο εαυτό τους. Και αυτή η σύγχυση ευνοεί:
Την κυβέρνηση –την κάθε κυβέρνηση- που φοβάται αντιδράσεις από μη εντεταγμένους σε κομματικές αγέλες νέους –διότι βέβαια οι νέοι αυτοί δεν είναι δυνατόν να τιθασευτούν από τυχόν συμφωνίες ή επιτευχθέντες συμβιβασμούς επί ανωτάτου επιπέδου.
Ευνοεί τα διάσημα πλέον ΜΕΑ-ΜΑΤ και παρεμφερή που συλλαμβάνουν με μεγαλύτερη ευκολία τον ανύποπτο νέο που διαμαρτύρεται απ’ ό,τι τον ικανό για άμυνα αλήτη που διαφεύγει. Θα σας έχει τύχει να παρευρεθείτε και να διαπιστώσετε με τα ίδια σας τα μάτια με πόση ευκολία αλλά και μίσος δέρνεται απάνθρωπα και κακοποιείται ώσπου να μπει στην κλούβα από τις «δυνάμεις διώξεως τρομοκρατίας» ενώ την ίδια στιγμή αυτός που ρίχνει πέτρες ή σπάζει πέτρες καταστημάτων διαφεύγει επιδέξια και ανενόχλητα. Ύποπτα ανενόχλητα πολλές φορές.
Ευνοεί τη μικρή νοημοσύνη και την εύκολη δουλοπρεπή συμπεριφορά των «αγανακτισμένων πολιτών» απέναντι στις εν στολή δυνάμεις εξουσίας. Γιατί έχουν μάθει οι άμοιροι- χρόνια τώρα- στην επιδεικτική δοκιμασία των οργάνων τάξης ευρισκόμενοι κάτω από το αθεράπευτο σύμπλεγμα του «εμείς οι νόμιμοι». Σχεδόν μόνιμη ασθένεια των υπανάπτυκτων συμπατριωτών μας.
Ευνοεί τέλος, τις κομματικές παρατάξεις, που με τη σκόπιμη αυτή σύγχυση, εκδικούνται όσους νέους δεν δέχονται τον- κομματικής σκοπιμότητας- ευνουχισμό τους. Και είναι ενδεικτικό το πόσο στο θέμα των αναρχικών συμφωνούν απόλυτα ΚΝΙτες, ΟΝΝΕΔίτες και νεολαίοι του ΠΑΣΟΚ. Γιατί και οι τρεις αυτές «νεολαίες» -κατ’ όνομα μόνον- έχουν ένα κοινό μυστικό που τις ενώνει: τον οριστικό ευνουχισμό τους.
Να λοιπόν πώς κατασκευάζεται από τον «λαό» για το «λαό» η εικόνα του αναρχικού, που στην πραγματικότητα δεν είναι άλλη από την εικόνα του ασυμβίβαστου και ζωντανού σύγχρονου νέου ο οποίος εννοεί να διαφυλάξει το βασικό αγαθό της νεότητα του που είναι η έρευνα , η αναθεώρηση και η υπεράσπιση δικαιωμάτων μειοψηφιών. Και επιπλέον να μην αφήσει τη μεταμόρφωση του από την κυβέρνηση ή τα κόμματα σε καθοδηγούμενο αμνό τυποποιημένων ανησυχιών.
Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στην Ελλάδα ανέκαθεν επιδιώκετο ο ευνουχισμός των νέων για να μπορούν οι υπόλοιποι συμβιβασμένοι -«ο λαός»– να κοιμούνται ήσυχα! Παλιά τους λέγανε κομμουνιστές! Μέχρι πριν από λίγα χρόνια σε κοίταγε βαθιά ο ηλίθιος κρατικός εξεταστής κι έβγαζε το συμπέρασμα: Είσαι κομμουνιστής: Που δεν σήμαινε κατ’ ανάγκην ότι είσαι ενταγμένος στο Κομμουνιστικό Κόμμα. Απλώς πως δεν είσαι μαζί μας… άρα επικίνδυνος.
Ακόμη δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είμαστε η πατρίς πολλών άθλιων φράσεων- μαζί με τις σοφές των ολίγων σοφών. Ο πως εκείνο το άλλο κλασικά φασιστικό, το διάσημο Πας μη Έλλην βάρβαρος. Σήμερα με την «έναρξη του Σοσιαλισμού» στη χώρα μας βρισκόμαστε στη μόνη αλλαγή που πραγματοποιήθηκε και που αφορά την έννοια νέος Από κομμουνιστής έγινε αναρχικός!
Τουλάχιστον εμείς να μη γινόμαστε θύματα τοιούτων αλλαγών. Η να προσέχουμε τι ακριβώς περιέχουν! Σαν νέοι! Σαν αληθινοί νέοι!
Μάνος Χατζιδάκις, Μάιος 1985, Ο καθρέφτης & το μαχαίρι, Ίκαρος

0 Ποιός τόλμησε και πάτησε Delete;


Ένας λαός δέκα εκατομμύρια. Μια ιστορία χιλιάδων χρόνων. Μια χώρα ηρώων και σοφών. Κάποιος πάτησε Delete και σβήνει δεδομένα.
Σαν λογισμικό, χρησιμοποιεί λαμόγια και προδότες πολιτικούς.
Τα δεδομένα, είναι ένας ολόκληρος λαός.
Γυναίκες, άντρες, παιδιά.

Κάθε λαός στη γη, θα αγανακτούσε. Θα επαναστατούσε. Θα διαμαρτυρόταν και θα έπαιρνε την εξουσία δια της βίας.
Θα τους λιθοβολούσε, θα τους δίκαζε και θα τους καταδίκαζε, με την εσχάτη των ποινών, ως εθνικούς προδότες.
Όχι ο ελληνικός λαός. Δεν είμαστε γενιά ηρώων, μα δειλών.

Περιμένουμε άλλους να κάνουν κάτι, άλλους να “φάνε το κεφάλι τους” για μας. Εμείς πάντοτε στα μουλωχτά και από απόσταση ασφαλείας.
Δήθεν αγανακτισμένοι, βγαίνουμε σε πλατείες και σε πορείες διαμαρτυρίας χασκογελώντας, για να φάμε σουβλάκι η να κάνουμε καμιά γνωριμία, μέχρι να έρθουν τα ΜΑΤ και να πάμε σπίτια μας σαν κουνέλια, φωνάζοντας κενά συνθήματα και προσπαθώντας να κρύψουμε την δειλία μας. Όχι, δεν είμαστε ήρωες. Οι Αργεντινοί, ήταν όντως, τιμή σ’ αυτούς. Ντροπή σ’ εμάς.

2233Πρόβατα επί σφαγήν ένας ολόκληρος λαός.
Τσομπάνης πουθενά. Σκυλιά πουθενά να φυλάξουν το κοπάδι. Ήρθαν λύκοι και κατσικοκλέφτες, και τα αρπάζουν χωρίς να δίνουν σε κανέναν λογαριασμό.
Λάκισαν ακόμη και τα κριάρια.

Κάθε λαός στη γη, στηρίζεται στις γεννήσεις παιδιών. Ανάγκασέ τον να μην γεννάει, και κάθισε σε μια μεριά, και κοίτα το αποτέλεσμα.
Τον έσβησες, τον τελείωσες, τον αφάνισες.

Με υποκρισία περισσή, δήθεν ωρύονται για γενοκτονίες σε Αρμενίους, Κούρδους, Σύριους, Παλαιστίνιους, κάνοντας όμως ακριβώς το ίδιο στους δικούς τους ανθρώπους, αναγκάζοντάς τους με δόλιους νόμους και αβάσταχτα χαράτσια, να μην κάνουν ..παιδιά.
Αναίμακτη γενοκτονία την ονομάζω. Μα, κάθε γενοκτονία, αναίμακτη η όχι, γενοκτονία παραμένει.
Λαός αφανίζεται, χώρα σβήνει από το χάρτη, δολοφόνοι λέγονται.
Λαέ, αρέσκεσαι σε διχόνοιες. Αρέσκεσαι σε κούφιες απατηλές υποσχέσεις. Αρέσκεσαι σε ψέματα. Το σφαγείο μπροστά σου.. το βλέπεις;
Αν όχι ακόμα, άνοιξε τα μάτια σου και ξανά κοίτα.
Εκεί πας.. Κοίτα, και θα το δεις.

Και αυτοί, συνεχίζουν να κυκλοφορούν ελεύθεροι..
Και αυτοί συνεχίζουν να προκαλούν το αίσθημα αγανάκτησης ολόκληρου λαού, χωρίς να τον φοβούνται..
Μάλλον κατάλαβαν καλά, πως κυβερνάν δειλούς, αδιάφορους και “ωχαδερφιστές”.

Ξύπνα λαέ, προτού είναι πολύ.. μα πολύ αργά.
Έλληνα, σε σένα μιλάω, όχι στα πρόβατα, αλλά σε σένα τον ΗΡΩΑ, που μέχρι τώρα ατένιζες σκεπτικός τα δρώμενα μα έμενες ουδέτερος και άπραγος..
ΤΩΡΑ, ΣΗΚΩ ΕΠΑΝΩ, ήρθε η ώρα σου..
Η πατρίδα ΣΕ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΤΩΡΑ, ΟΣΟ ΠΟΤΕ !!

To παρακράτος πήρε τα καλάσνικοφ; Του Στέλιου Κούλογλου

"Ενοιωσα σοκ τον Φεβρουάριο του 1958 με τις εκλογές που ανέδειξαν την ΕΔΑ σε αξιωματική αντιπολίτευση, με 24%...Αμέσως μετά τις εκλογές με επισκέφθηκαν στο γραφείο μου ο συνταγματάρχης Παπαδόπουλος και ο αντισυνταγματάρχης Μπαλόπουλος, οι οποίοι ανησυχούσαν κι εκείνοι. Κύριο θέμα της επισκέψεώς τους ήταν το πως βλέπω την κατάσταση να εξελίσσεται μετά από αυτό το αναπάντεχο εκλογικό αποτέλεσμα. Τους απάντησα ότι οι κομουνιστές δεν είναι ένας πολιτικός χώρος ο οποίος παίζει το παιχνίδι στη βάση των γνησίων δημοκρατικών θεσμών. Είναι ένα επαναστατικό κόμμα το οποίο μόλις καταλάβει ότι μπορεί να πάρει την εξουσία, θα το πράξει με τον τρόπο που ξέρει, δηλαδή με επανάσταση, με σφαγές και τέτοια." (Συνέντευξη στον γράφοντα του Αντώνη Σκαρμαλιοράκη, στενού συνεργάτη του Γ. Παπαδόπουλου, αρχηγού της χούντας)

Σε όσους έχουν μελετήσει ελάχιστα την πρόσφατη ελληνική ιστορία, είναι γνωστό ότι οι εκλογές του 1958 αποτέλεσαν σημείο καμπής στην ισχυροποίηση του μετεμφυλιακού παρακράτους και την συγκρότηση των μηχανισμών που οδήγησαν στην δικτατορία της 21ης Απριλίου. Εκμεταλλευόμενη την βαθιά κρίση του κεντρώου κόμματος των Φιλελευθέρων του Γ. Παπανδρέου, η αριστερά ξεπερνάει το φράγμα του 20%, για πρώτη φορά στην ιστορία της. Η συνέχεια είναι λίγο πού γνωστή: εκλογές “βίας και νοθείας” το 1961, δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη 2 χρόνια αργότερα και πολιτική ανωμαλία, δικτατορία το 1967 και προδοσία της Κύπρου το '74.
Διάολε,δεν θυμίζουν κάτι όλα αυτά; Σίγουρα δεν υπάρχει το φανατισμένο αντικομουνιστικό στρατόπεδο της εποχής, αλλά είναι εδώ ο ΣΥΡΙΖΑ με τις βίαιες συνιστώσες του,η απειλή της ανατροπής του συστήματος και του χάους που θα προκαλούσε μια πιθανή εκλογή του, με την κατάρρευση της οικονομίας, την έξοδο από το ευρώ κλπ.Και την ίδια μέρα που ο Τσίπρας ταξιδεύει στο Βερολίνο σε μια προσπάθεια να αλλάξει την εικόνα, που έχει μεγεθυνθεί από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών, δύο καλάσνικοφ τού κλέβουν την παράσταση.
Σύμπτωση;Θα μάθουμε, ίσως, την απάντηση όταν θα είναι πολύ αργά.Σχετίζονται οι πυροβολισμοί στα γραφεία της ΝΔ με τα γκαζάκια στα σπίτια των δημοσιογράφων ή με την ακόμη πιο άνανδρη απόπειρα εμπρησμού στο σπίτι του αδελφού Kεδίκογλου; Τουλάχιστον η επίθεση στα γραφεία της ΝΔ κάνει μπαμ για παρακράτος,ανεξάρτητα αν κάποια οργάνωση-σφραγίδα αναλάβει την ευθύνη.
Αυτό δεν σημαίνει καθόλου ότι η ΝΔ είναι εκείνη που κινεί τα παρακρατικά νήματα. Οπως άλλωστε δεν ήταν η κυβέρνηση Καραμανλή πίσω από την δολοφονία του Λαμπράκη από τους παρακρατικούς της Θεσσαλονίκης ή την 21η Απριλίου. Υπάρχουν όμως σήμερα σημάδια ότι δημιουργούνται υπόγειοι μηχανισμοί: κινήσεις ακροδεξιών μέσα στην αστυνομία και τον στρατό, με πολιτική πλέον κάλυψη από την Χρυσή Αυγή, δημιουργία κλίματος “νόμου και τάξης”, δημοσιεύματα για πραξικοπήματα που δεν έγιναν και ανοικτή δράση παρακρατικών ομάδων. Οπως αυτή που επιτέθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Καβάλα στον Τούρκο Γενικό Πρόξενο, χωρίς να ιδρώσει το αυτί κανενός εισαγγελέως.
Το βέβαιο είναι ότι η τεχνητή όξυνση του πολιτικού κλίματος με τις βίλες Αμαλίες και η προσπάθεια ταύτισης του ΣΥΡΙΖΑ, με τις όποιες αδυναμίες του, με τις μολότοφ, την βία και την δράση αναρχικών, εξτρεμιστικών ομάδων δημιουργεί το κατάλληλο έδαφος ώστε ενέργειες όπως η επίθεση εναντίον των γραφείων της ΝΔ να αποκτούν πολιτικό βάρος και να έχουν πολιτικό αποτέλεσμα.
Εδώ έφτασαν στο σημείο, οι αθεόφοβοι, για να μην βελτιωθεί η εικόνα του αιμοβόρου ΣΥΡΙΖΑ, να πιέζουν αφόρητα τον αρχιεπίσκοπο να μην πάρει μέρος σε συνέδριο της Θεολογικής Σχολής(!) για την εκκλησία, την αριστερά και την κοινωνική αλληλεγγύη. Αυτό είναι το πολύ χονδρό παιχνίδι που παίζεται στα κάθε είδους παρασκήνια. Η ΝΔ έχει βαρύτατες ευθύνες για το κλίμα που δημιουργείται και συγχρόνως παίζει με την φωτιά.
Το λάθος της κυβέρνησης Καραμανλή το 1958, είναι ότι πίστεψε πως η δράση των παρακρατικών βοηθούσε  στην αντιμετώπιση της ΕΔΑ και γι αυτό την ανέχθηκε. Αν είχε χειριστεί την αξιωματική αντιπολίτευση σεβόμενη τους κανόνες του παιχνιδιού, όπως σε όλα τα δημοκρατικά κράτη, η συντηρητική παράταξη δεν θα πλήρωνε πολιτικά πρώτη την δράση των παρακρατικών, όπως έγινε μετά την δολοφονία Λαμπράκη,με την ήττα της στις εκλογές του 1963 και την αποχώρηση του Καραμανλή από την χώρα. Και ίσως το κυριότερο, ως χώρα δεν θα πληρώναμε πολλά από τα γραμμάτια της ιστορίας που πληρώνουμε σήμερα.

Ανάληψη ευθύνης για την επίθεση σε γραφείο του Σ.Κεδίκογλου..

nonews - NEWS
 athens.indymedia.org
ΟΙ ΧΑΜΕΛΕΟΝΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΠΡΟ.

Δεν μπορούμε πλέον να κρυφτούμε. Ο πολιτικός τιτάνας Σίμος Κεδίκογλου μας έχει ξεμπροστιάσει. Ήρθε λοιπόν η...ώρα των μεγάλων ομολογιών.

Ναι, είναι αλήθεια... Κάθε πρωί παραλαμβάνουμε από την Κουμουνδούρου μπιτόνια βενζίνη που μας τα στέλνει ο σύντροφος Τσάβεζ (γκαζάκια μας έχει υποσχεθεί ο Αλέξης όταν βγάλει φυσικό αέριο ο σύντροφος Χριστόφιας).

Ναι, είναι αλήθεια... Στο τυπογραφείο της Αυγής τυπώνουμε κρυφά τα επαναστατικά μας μανιφέστα.

Ναι, είναι αλήθεια... Συναντιόμαστε με τον Αλέξη στη Μεσολογγίου να μας πει ποιούς στόχους να χτυπήσουμε.

Ναι, είναι αλήθεια... Ιδεολογικός μας ινστρούχτορας είναι ο σύντροφος Σκουρλέτης.

Ναι, είναι αλήθεια... Ο σύντροφος Λαφαζάνης είναι υπεύθυνος επιμελητείας (κουκούλες, ρόπαλα, σφυριά).

Αφού αυτή είναι η αλήθεια του εντεταλμένου κυβερνητικού Γκέμπελς, ας του κάνουμε τη χάρη και ας την υιοθετήσουμε. Οι παπαρολογίες δεσμεύουν μόνο όσους τις πιστεύουν (ούτε καν όσους τις λένε).

Επειδή όμως αυτός ο ξεφτίλας τύπος δεν διστάζει (εννοείται) να πει ψέμματα για την οικογένεια του αδερφού του την οποία υποτίθεται ότι επιχειρήσαμε να κάψουμε, ας διαψεύσει οτιδήποτε από τα παρακάτω:

Το πολυόροφο και μεγάλης έκτασης αρχιτεκτονικό σύμπλεγμα νεοκλασικής οικείας και σύγχρονης πολυκατοικίας στη συμβολή των οδών Μαντζάκου και Μπενάκη είναι ιδιοκτησία της οικογένειάς του. Σε κάποια από τα διαμερίσματα των επάνω ορόφων που κατοικούνται μένουν συγγενικά του πρόσωπα ενώ τα περισσότερα νοικιάζονται. Άρα η επίθεση δεν πραγματοποιήθηκε στο σπίτι του αδερφού του αλλα στην είσοδο της πολυκατοικίας.

Αντικειμενικός μας στόχος (και αφού σπάσαμε την γυάλινη είσοδο της πολυκατοικίας) ήταν το γραφείο το οποίο χρησιμοποιεί και επισκέπτεται τακτικά ο Σίμος Κεδίκογλου και το οποίο βρίσκεται δεξιά όπως μπαίνεις στην είσοδο στο ισόγειο του κτιρίου. Η θωρακισμένη του πόρτα μας απέτρεψε απ'το να κάνουμε κάτι ουσιαστικό. Χύσαμε λοιπόν και πυροδοτήσαμε ποσότητα βενζίνης στην είσοδο της πολυκατοικίας. Εκεί υπήρχε μόνο η πόρτα του γραφείου του Σίμου Κεδίκογλου και μια δεύτερη θωρακισμένη πόρτα η οποία οδηγεί σε ένα δεύτερο προθάλαμο στον οποίο υπάρχει το ασανσέρ για τους επάνω ορόφους.

Από την επίθεση αυτή δεν κινδύνεψε και δεν θα μπορούσε να κινδυνεύσει κανείς. Το μόνο που κινδύνευσε λοιπόν ήταν το χεσμένο βρακάκι του Σίμου Κεδίκογλου που κατάλαβε ότι δε βρίσκεται στο απόρθητο κάστρο του απυρόβλητου (όπως φανταζόταν) αλλά ότι για τους επαναστάτες έχει πρόσωπο και διεύθυνση.

Να επισημάνουμε τέλος οτι η ενέργειά μας αυτή έγινε για να δείξουμε ότι οι ελεύθεροι κοινωνικοί χώροι δεν είναι για τα δόντια τους. Ότι ο πόλεμος έχει δύο όψεις και ότι διεξάγεται παντού. Εκεί και τότε που λιγότερο θα το περιμένουν...

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ-ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ



Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

ΑΝΤΑΡΣΥΑ και Πραγματική Δημοκρατία


Η ανακοίνωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ



Η δημοκρατία «μας» και τα κροκοδείλια δάκρυα


 
Σε μια άνευ προηγουμένου διαδικασία κατεπείγοντος, περνάνε σήμερα από τη Βουλή οι 7 (επτά!) Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου τις οποίες εξέδωσε η κυβέρνηση από το Νοέμβρη και μετά. Με αυτές ρυθμίζονται στα γρήγορα οι "εκκρεμότητες": απολύονται με συνοπτικές διαδικασίες που βαφτίστηκαν "διαθεσιμότητα" χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι, τοποθετούνται επίτροποι στα Υπουργεία και τους Δήμους, θεσμοθετούνται οι αυτόματες απολύσεις και οι αυτόματες αυξήσεις φόρων για κάθε μήνα που δεν "πιάνουμε τους στόχους του προϋπολογισμού", καταργείται το άρθρο 16 του Συντάγματος με τη νομιμοποίηση των ιδιωτικών κολλεγίων, ξεπουλιέται σε κομμάτια ο ΟΣΕ, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και μερικά ακόμη φιλέτα, γίνονται χαριστικές ρυθμίσεις για κολλητούς (βλέπε: καναλάρχες και λοιπούς συγγενείς) –λεπτομέρειες δηλαδή!


Κι αυτά είναι μερικά μόνο από τα "έκτακτα" μέτρα που η κυβέρνηση ρύθμισε τους τελευταίους μήνες με κατεπείγουσες πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, χωρίς να χρειαστεί να καταπιαστεί με "περιττές λεπτομέρειες", όπως η εισαγωγή τέτοιων ζητημάτων στη Βουλή! Δεν θα μπορούσε να κάνει κι αλλιώς, μια κυβέρνηση η οποία λίγους μόλις μήνες μετά το σχηματισμό της, στηρίζει την κοινοβουλευτική της πλειοψηφία σε διαγραμμένους βουλευτές ή υποψήφιους υπόδικους, και κυβερνά μόνο με τη δύναμη του φόβου και της καταστολής, τη στήριξη των καναλαρχών και την ατζέντα της Χρυσής Αυγής.


Ας πάψει λοιπόν ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σ. Κεδίκογλου να χύνει κροκοδείλια δάκρυα για τη δημοκρατία "μας" που απειλείται. Γιατί ακόμη και αυτήν την δημοκρατία "τους", όπως την έχουν ορίσει στους δικούς τους νόμους και κανονισμούς, κομμένους και ραμμένους στα μέτρα τους, είναι η ίδια η κυβέρνησή τους που την ποδοπατά όταν δεν είναι σίγουρη για τα κουκιά.


Όχι, κύριε Κεδίκογλου και οι συν αυτώ, δεν αγωνιζόμαστε για την (δ)ένδεια δημοκρατία σας ούτε θα κλάψουμε μαζί σας. Αγωνιζόμαστε για την πραγματική δημοκρατία και τα δημοκρατικά δικαιώματα όλων μας, αυτά που κατακτήθηκαν με αίμα ενάντια στους δικούς σας πολιτικούς προγόνους. Αυτά ακριβώς που στοιχειώνουν τους εφιάλτες σας, αυτά που προσπαθείτε να εξαφανίσετε με προβοκάτσιες, σφαίρες, εμπρηστικές ενέργειες και υποκριτικές οιμωγές.  Αυτά που κινδυνεύουν από τη δική σας "σιδηρά δημοκρατία", την κοινοβουλευτική χούντα που έχετε εγκαθιδρύσει. Αυτά που αναπνέουν στους κοινωνικούς αγώνες, στις λαϊκές συνελεύσεις, στις πλατείες, στην αμεσοδημοκρατία των εργαζομένων, στη δύναμη των από κάτω.



Έχετε δίκιο που τα φοβάστε. Γιατί αυτά τα δικαιώματα, αυτοί οι αγώνες, αυτός ο εργαζόμενος λαός που τώρα προσπαθείτε να τρομοκρατήσετε, είναι αυτός που θα γράψει τον επίλογο και θα σας νικήσει!



-----------------------------------------




Σε αντίθεση με την καθεστωτική αριστερά (στην οποία αναφερθήκαμε τις προηγούμενες ημέρες), η ΑΝΤΑΡΣΥΑ έδειξε από την πρώτη στιγμή αλληλέγγυα στην εισβολή αστυνομικών δυνάμεων στη Villa Amalias και στη σύλληψη των υπαίτιων για τη δημιουργία μιας ακόμη εστίας "ανομίας" στο κέντρο της Αθήνας. Αυτό μάλιστα, εκτός από τα γρήγορα αντανακλαστικά που επέδειξε με την έκδοση σχετικήςανακοίνωσηςτο φανέρωσε και στην πράξη με την παρουσία της στις διαδηλώσεις αλληλεγγύης στους συλληφθέντες. Καλά μέχρι εδώ! Είναι η στιγμή όμως που αρχίζουν τα περίεργα...


Μπορεί μεν η ΑΝΤΑΡΣΥΑ να έσωσε τα προσχήματα με την ανακοίνωση στην οποία παραπέμπουμε στην προηγούμενη παράγραφο, είναι όμως γεγονός ότι δεν υπάρχει η παραμικρή υπόνοια κομμουνιστικής κριτικής στα αντικειμενικά πολιτικά αδιέξοδα του αντιεξουσιαστικού-αναρχικού χώρου ή στα όρια τέτοιων εγχειρημάτων (εστίες αυτοδιαχείρισης και νησίδες "ελευθερίας" σε καπιταλιστικό περιβάλλον). Ίσως η απουσία της έγκειται στα πλαίσια της απόφασης της ΚΣΕ της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, στις 7/12/2012, όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται: 


"Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ δίνει ήδη και θα δώσει πιο συστηματικά αυτήν την μάχη για την πολιτική κατεύθυνση του κινήματος και της αριστεράς, χωρίς καμία περιχαράκωση, με τρόπο ενωτικό και με κριτήριο το συνολικό δυνάμωμα του κινήματος για την ανατροπή της επίθεσης.


Και πάλι όμως, θα μπορούσε κάλλιστα να ισχυριστεί κάποιος πως η απουσία της προαναφερθείσας κριτικής μπροστά στις ναζιστικές εμπνεύσεις Δένδια και στην εκκωφαντική σιωπή (αν όχι καταδίκη) από τη μεριά της καθεστωτικής αριστεράς, είναι ήσσονος σημασίας. Δεκτό!


Στην σημερινή ανακοίνωση ωστόσο, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα...Να θυμίσουμε ότι ο όρος "Πραγματική Δημοκρατία" έχει τις ρίζες του στις ισπανικές πλατείες, στην Πουέρτα δελ Σολ. Το κίνημα των Ισπανών Αγανακτισμένων ήταν ο προπομπός της εμφάνισης του "κινήματος των πλατειών" στη χώρα μας, με τη διαφοροποίηση ότι στην αντίστοιχη ψηφοφορία που είχε πραγματοποιηθεί η πρόταση για "Πραγματική Δημοκρατία" απερρίφθη, για να υπερισχύσει (η σαφώς πιο προωθημένη) πρόταση για "Άμεση Δημοκρατία". 


Να θυμίσουμε επίσης, τη ρητή άρνηση του κινήματος των πλατειών να συνδεθεί με το εργατικό κίνημα ή την απαίτηση στην πλατεία να μην υπάρχουν κομματικές σημαίες ή έντυπα, κάτι που οδήγησε συλλογικότητες της αριστεράς να "αφήνουν τις κομματικές ταυτότητες στα γραφεία" για να γίνουν μέρος του...κινήματος (ΚΟΕ). Κι όλα αυτά, τη στιγμή που στην ίδια πλατεία βολεύονταν μια χαρά και οι φασίστες έστω κι αν υπήρχε χωροταξικός διαχωρισμός (πάνω και κάτω πλατεία).


Θα μπορούσε η αστοχία στην συγκεκριμένη ανακοίνωση να  αποδοθεί σε αβλεψία. Δεν είναι η πρώτη φορά όμως που ο συγκεκριμένος όρος εμφανίζεται σε ανακοίνωση του αντικαπιταλιστικού χώρου. Η "Πραγματική Δημοκρατία" έχει κάνει την εμφάνισή της σε ανακοίνωση του Συντονισμού Πρωτοβάθμιων Σωματείων ενόψει της γενικής απεργίας στις 18/10/2012. Επομένως, μάλλον δεν πρόκειται για αβλεψία...


Προκύπτει αβίαστα το ερώτημα: 



Ο δρόμος για "την αποφυγή της μνημονιακής καταστροφής και την επιβίωση του λαού, που ταυτόχρονα ανιχνεύει μια σύγχρονη επαναστατική γραμμή για την ανατροπή του καπιταλισμού, το σοσιαλισμό και τον κομμουνισμό της εποχής μας" περνάει μέσα από την "Πραγματική Δημοκρατία"; Ή αλλιώς: Όλες οι γραμμές στο μπλέντερ για να βγει ο αντικαπιταλιστικός κιμάς;

Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΡΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ


Ο Αναγνώστης Ιωάννης έστειλε το mail:
«...Επιδίωξη της τυραννίας είναι να πτωχεύσουν οι πολίτες, αφ' ενός για να συντηρείται με τα χρήματα τους η φρουρά του καθεστώτος, κι αφ' ετέρου για να είναι απασχολημένοι οι πολίτες και να μην τους μένει χρόνος για επιβουλές. Σε αυτό το αποτέλεσμα αποβλέπει τόσο η επιβολή μεγάλων φόρων, η απορρόφηση των περιουσιών των πολιτών, όσο και η κατασκευή μεγάλων έργων που εξαντλούν τα δημόσια οικονομικά....»     
Αριστοτέλης, 384 - 322 π.Χ., Απόσπασμα από το "ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ  ΠΟΛΙΤΙΚΑ"
προβοκάτορας: 
Φίλε Ιωάννη, ο φιλόσοφος καλά τα λέει και ισχύουν -μετά από τόσους αιώνες- σαν να τα' γραψε χτες... >>>




Και τα διδαχτήκαμε και στο σχολείο. 
Έλα όμως, που οι ΣαμαροΒενιζελοΚουβέληδες, 
ο Στουρνάρας 
κι άλλα ...στουρνάρια, 
έκαναν εκείνη τη μέρα ...κοπάνα !