ΑΚΟΝΙΣΤΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ, ΝΑ ΣΦΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Εάν δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα μάτια σας για να βλέπετε, τότε θα τα χρειαστείτε για να κλάψετε


Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ




Απηύδησε και το Bloomberg: Η Ευρώπη θέλει να τιμωρήσει την Ελλάδα

Μετά τον Πίτερ Σπίγκελ, τον δημοσιογράφο των Financial Times - γνωστό για τη στήριξή του στις θέσεις των δανειστών - που απηύδησε με τα ψέματα του Γιούνκερ, τώρα και το Bloomberg - το πρακτορείο ειδήσεων των αγορών - απηύδησε με τη στάση των δανειστών απέναντι στην Ελλάδα και φιλοξενεί άρθρο γνώμης υπό τον τίτλο «Η Ευρώπη θέλει να τιμωρήσει την Ελλάδα με έξοδο».


«Η Ευρώπη θέλει να τιμωρήσει την Ελλάδα με έξοδο», είναι ο τίτλος άρθρου γνώμης του Κλάιβ Κρουκ στο Bloomberg, στο οποίο τονίζει ότι κατά τη διάρκεια των 30 ετών και πλέον που αρθρογραφεί για πολιτικά και οικονομικά θέματα, δεν έχει ξαναδεί μία τέτοια επανάληψη διαρκούς, αυτάρεσκης, καταστροφικής και συγκαλυπτόμενης ανικανότητας.

«Δεν αναφέρομαι στον Αλέξη Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ», γράφει ο Κρουκ. «Καθώς η ζημιά κορυφώνεται, μία προσπάθεια είναι σε εξέλιξη να ξαναγραφεί η ιστορία της ντροπιαστικής αποτυχίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την Ελλάδα», τονίζει.

Όπως σημειώνει ο αρθρογράφος του αμερικανικού δικτύου εδώ και πέντε μήνες, που άρχισαν οι συζητήσεις και οι δύο πλευρές μετακινήθηκαν από τις θέσεις τους, αλλά ο Τσίπρας υποχώρησε περισσότερο από τους πιστωτές. Αντίθετα, οι πιστωτές αρνήθηκαν να υποχωρήσουν και να περιλάβουν στις τρέχουσες συζητήσεις το θέμα της ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, «επιμένοντας παράλογα» ότι αυτό είναι ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί αργότερα, υπογραμμίζει ο Κρουκ,
«Την Τρίτη, ο Τσίπρας έκανε την πιο κρίσιμη προσπάθεια να προωθήσει το θέμα (σ.σ.: της συμφωνίας). Αντί να εκφρασθεί οποιαδήποτε επιθυμία συμβιβασμού από την πλευρά των πιστωτών, οι κυρίαρχες φωνές τους - ιδιαίτερα του Γερμανού υπουργού Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, που συχνά θεωρείται ότι παίρνει τις αποφάσεις - σημείωναν ότι δεν υπάρχει κάτι προς συζήτηση. Το πρόγραμμα έπρεπε να ολοκληρωθεί. Ωστόσο, το πρόγραμμα έχει αποτύχει. Δεν θα επιτύχει τη βιωσιμότητα του χρέους. Είναι εντελώς χωρίς νόημα να μειώνεται και άλλο το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων», επισημαίνει.

«Ο Γιούνκερ λέει ότι η τελευταία προσφορά δεν απαιτούσε μειώσεις μισθών. Αλήθεια; Η πρόταση των πιστωτών αναφέρει ότι το μισθολόγιο πρέπει να εκσυγχρονισθεί, περιλαμβανομένης της διεύρυνσης των μισθολογικών διαφορών. Με την έννοια αυτή, η διεύρυνση των διαφορών συνεπάγεται μειώσεις μισθών», σημειώνει ο Κρουκ, προσθέτοντας: «Όσον αφορά το ότι δεν υπάρχουν μειώσεις συντάξεων που υποστήριξε ο Γιούνκερ, οι πιστωτές ζητούν για τη σταδιακή επιβολή νέων μειώσεων για όσους συνταξιοδοτούνται πρόωρα και για το ΕΚΑΣ που αφορά τους χαμηλοσυνταξιούχους. Αυτά είναι μειώσεις».

Ο αρθρογράφος του Bloomberg τονίζει ότι η ελληνική οικονομία  είναι «γονατισμένη». Συγκεκριμένα αναφέρει ότι οι Έλληνες έχουν υποστεί μεγάλη μείωση του βιοτικού επιπέδου και η ανεργία έχει φτάσει στο 25%.

Ο Κρουκ ασκεί επίσης δριμεία κριτική στο γεγονός ότι τόσο ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιουνκερ, όσο και ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ επενέβησαν στα εσωτερικά της Ελλάδας δηλώνοντας ότι «όχι» στο δημοψήφισμα της Κυριακής θα σήμαινε κι έξοδο από την ευρωζώνη.

Αυτά είναι «ανοησίες», λέει ο αρθρογράφος. «Εάν η Ελλάδα φύγει από το ευρωσύστημα, δεν θα είναι επειδή οι Έλληνες αποφάσισαν να φύγουν, αλλά επειδή η Ευρώπη θα αποφασίσει να τους διώξει». «Μία πραγματικά ανεξάρτητη Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα μπορούσε να έχει ανακοινώσει ότι θα συνέχιζε την παροχή ρευστότητας στις ελληνικές τράπεζες», σημειώνει ο Κρουκ στο άρθρο του.

Εν τέλει προτρέπει τους αναγνώστες να διαβάσουν την πρόταση των πιστωτών για να δουν αν προάγεται η κοινωνική δικαιοσύνη, όπως υποστήριξε ο Γιούνκερ στην προχθεσινή συνέντευξη Τύπου.
tvxs

Times: Γερμανός πολιτικός αποκαλύπτει το σχέδιο ανατροπής της ελληνικής κυβέρνησης

Τη φιλοδοξία της Γερμανίας να ρίξει την εκλεγμένη κυβέρνηση της Ελλάδας αποκαλύπτουν οι βρετανικοί Times, που φιλοξενούν δηλώσεις κορυφαίου Γερμανού πολιτικού, ο οποίος δεν διστάζει να πει πως η Ελλάδα δεν θα πάρει «ούτε ένα λεπτό του ευρώ» αν ο Αλέξης Τσίπρας και ο Γιάνης Βαρουφάκης παραμείνουν στη θέση τους. Αποκαλύπτει μάλιστα τις διεργασίες που γίνονται ώστε να διασπαστεί ο ΣΥΡΙΖΑ και να γίνει αλλαγή κυβέρνησης με «αρεστό» πρωθυπουργό.

«Η Ελλάδα δεν θα πάρει ούτε σεντ από νέο δάνειο διάσωσης εντός ευρωζώνης, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας και ο Γιάνης Βαρουφάκης παραμένουν στην εξουσία, επειδή η Γερμανία θα μπλοκάρει μια οποιαδήποτε τέτοια συμφωνία», δηλώνει στη λονδρέζικη εφημερίδα «ένας από τους πολιτικούς με τεράστια επιρροή στην Ευρώπη», όπως τον χαρακτηρίζει η εφημερίδα, χωρίς να αποκαλύπτει το όνομα του.

«Αν ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας παραμείνουν στη θέση τους, ακόμα και έπειτα από ένα “ναι” στο δημοψήφισμα της Κυριακής, τότε η Αθήνα δεν έχει καμία ελπίδα για ένα νέο πρόγραμμα διάσωσης» φέρεται να είπε ο αξιωματούχος.

Οι Times του Λονδίνου σημειώνουν πως σύμφωνα με τους κανόνες του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM), για την εκταμίευση οποιουδήποτε πόρου διάσωσης, τότε η Bundestag, όπως και τα κοινοβούλια των υπόλοιπων κρατων-μελών της ευρωζώνης, έχει δικαίωμα veto και να μπλοκάρει το οποιοδήποτε νέο πρόγραμμα, όπως αυτό που ζήτησε χθες η Ελλάδα.

Μάλιστα, η Λονδρέζικη εφημερίδα αναφέρει πως ο Γερμανός συντηρητικός ανώτατος αξιωματούχος εμφανίζεται απόλυτα βέβαιος πως και οι Χριστιανοδημοκράτες (CDU) της Ανγκελα Μέρελ, αλλά και οι Βαυαροί σύμμαχοί τους Χριστιανοκοινωνιστές (CSU), θα μπλοκάρουν οτιδήποτε ζητήσουν οι «κομουνιστές» όπως χαρακτηρίζει τα μέλη της κυβέρνησης Τσίπρα ο Γερμανός πολιτικός.

Αναφορικά με το πολιτικό  μέλλον της Ελλάδας ο Γερμανός αξιωματούχος φέρεται να έχει δηλώσει στην εφημερίδα: «Θα κάνουμε τα πάντα για να κερδίσει το “ναι”. Μετά θα χρειαστούμε μια νέα κυβέρνηση, και μετά θα πρέπει να επιβάλλουμε μέτρα». Παράλληλα, αποκαλύπτει τα μυστικά ραντεβού που ο πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς έχει προκειμένου να «σπάσει το κίνημα του ΣΥΡΙΖΑ».

Ο σκοπός κατά τα λεγόμενα του Γερμανού αξιωματούχοι είναι να δημιουργηθεί μια «κυβέρνηση τεχνοκρατών» ως προϋπόθεση για ένα νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα διάσωσης, η οποία θα απαρτίζεται και από μετριοπαθή μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να αποφευχθούν οι εκλογές.

Οσο για το αν τελικά επικρατήσει το «όχι» και ο ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθήσει να παραμένει στην εξουσία, τότε «όλα τελείωσαν», καταλήγει ο «ανώνυμος» Γερμανός πολιτικός.
tvxs

Αριστερή Διέξοδος: Στίγκλιτς: Ένα "ΝΑΙ" θα σήμαινε Ύφεση σχεδόν χωρίς...

Αριστερή Διέξοδος: Στίγκλιτς: Ένα "ΝΑΙ" θα σήμαινε Ύφεση σχεδόν χωρίς...: "Η ΕΥΡΩΖΩΝΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΕΝΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ PROJECT" Η τιμωρητική διάθεση της Ευρώπης έναντι της Αθήνας και η λιτότητα δίχως τέλ...

Αριστερή Διέξοδος: Α. Χατζηστεφάνου: Ένα Ένα Τέσσερα

Αριστερή Διέξοδος: Α. Χατζηστεφάνου: Ένα Ένα Τέσσερα: Εταιρείες δεν δίνουν μισθούς με πρόσχημα την έλλειψη ρευστότητας και απειλούν τους υπαλλήλους να ψηφίσουν ΝΑΙ. Μέσα ενημέρωσης επιχειρούν ...

Άνεμος Αντίστασης: Ηχηρό μήνυμα ΟΗΕ υπέρ του δημοψηφίσματος και κατά ...

Άνεμος Αντίστασης: Ηχηρό μήνυμα ΟΗΕ υπέρ του δημοψηφίσματος και κατά ...: Από το INFOWAR Κόλαφο για όσους επιχειρούν να αποτρέψουν τη διενέργεια δημοψηφίσματος στην Ελλάδα αποτελεί μήνυμα εμπειρογνωμόνων του OHE...

για την κοινωνική αριστερά: Τα μέτρα - "τελεσίγραφο" με τα οποία οι "θεσμοί" σ...

για την κοινωνική αριστερά: Τα μέτρα - "τελεσίγραφο" με τα οποία οι "θεσμοί" σ...: Οι Ελληνικές αρχές δεσμεύονται να μην καταργήσουν προηγούμενα μέτρα και να μην προβούν σε μονομερείς ε...

Τρίτη 30 Ιουνίου 2015

Στίγκλιτς: Εγώ ξέρω πως θα ψήφιζα

Η ολοένα και κλιμακούμενη ένταση και η πικρία στην Ευρώπη μπορεί να φαίνεται, σε όσους παρακολουθούν από εξωτερική θέση τις εξελίξεις, ως ένα αναπόφευκτο αποτέλεσμα του πικρού φινάλε της αντιπαράθεσης μεταξύ της Ελλάδας και των δανειστών. Στην πραγματικότητα, οι ευρωπαίοι ηγέτες έχουν ήδη ξεκινήσει να αποκαλύπτουν την πραγματική φύση της συνεχιζόμενης διαμάχης σχετικά με το χρέος, και η απάντηση δεν είναι ευχάριστη: το διακύβευμα είναι τελικά η ισχύς και η δημοκρατία πολύ περισσότερο από τα χρήμα και την οικονομία.

Οπωσδήποτε, τα οικονομικά μέτρα που κρύβονται πίσω από το πρόγραμμα της Τρόικα (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο) και τα οποία επιβλήθηκαν στην Ελλάδα πέντε χρόνια πριν υπήρξαν ακραία, οδηγώντας σε μια ύφεση της τάξης του 25% στο ΑΕΠ της χώρας. Δε μπορώ να σκεφτώ μια παρόμοια περίπτωση λιτότητας που να έχει οδηγήσει σε τέτοιες καταστροφικές συνέπειες: Για παράδειγμα, το ποσοστό της νεανικής ανεργίας στην Ελλάδα ξεπερνά σήμερα το 60%.

Είναι εντυπωσιακό ότι η Τρόικα έχει αρνηθεί να αποδεχτεί την ευθύνη για ο,τιδήποτε από αυτά ή να παραδεχτεί το πόσο εσφαλμένες υπήρξαν οι προβλέψεις της και πόσο εσφαλμένα αυτά τα μοντέλα. Αλλά αυτό που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό, είναι ότι οι ευρωπαίοι δεν έχουν ακόμη μάθει κάτι σχετικά. Η Τρόικα ακόμη απαιτεί η Ελλάδα να πετύχει ένα πρωτογενές πλεόνασμα (εξαιρουμένων των πληρωμών τόκων) της τάξεως του 3,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2018.

Οι οικονομολόγοι σε όλο τον κόσμο έχουν καταδικάσει αυτόν τον σκοπό ως τιμωρητικό, γιατί η εξυπηρέτησή του θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε περαιτέρω εμβάθυνση της ύφεσης. Πράγματι, ακόμη κι εάν το χρέος της Ελλάδας αναδιαρθρωθεί πέρα από οποιοδήποτε σημείο μπορούμε να φανταστούμε, η χώρα θα παραμείνει σε ύφεση αν οι ψηφοφόροι δεσμευτούν να υπηρετήσουν το στόχο που έχει θέσει η Τρόικα στο δημοψήφισμα που θα λάβει χώρα την Κυριακή.

Με όρους μετασχηματισμού ενός μεγάλου πρωτογενούς ελλείμματος σε πλεόνασμα, λίγες χώρες έχουν πετύχει, αυτό που πέτυχαν οι έλληνες μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια. Αν και με όρους ανθρώπινου κόστους και πτώσης του επιπέδου της ποιότητας της ζωής το ποσοστό παραμένει δραματικά υψηλό, οι πρόσφατες προτάσεις της κυβέρνησης φαίνεται να είχαν διανύσει ένα μακρύ δρόμο με στόχο να προσεγγίσουν τις απαιτήσεις των δανειστών.

Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι: σχεδόν κανένα μέρος του υψηλού χρηματικού ποσού που δόθηκαν ως δάνειο στην Ελλάδα δεν πήγε στην πραγματικότητα εκεί. Προορίστηκε για την αποπληρωμή δανειστών του ιδιωτικού τομέα -συμπεριλαμβανομένων των γερμανικών και γαλλικών τραπεζών. Η Ελλάδα πήρε μία εξευτελιστική αμοιβή, αλλά πλήρωσε, την ίδια στιγμή, μεγάλο τίμημα για να την επιβίωση αυτών των τραπεζικών συστημάτων. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και άλλοι «επίσημοι» πιστωτές δε χρειάζονται τα χρήματα που ζητιούνται. Μέσα σε ένα σενάριο «κάνοντας τη δουλειά ως συνήθως» τα χρήματα που εισπράχθηκαν κατά το πιθανότερο θα καταλήξουν να δανειστούν εκ νέου στην Ελλάδα.

Αλλά και πάλι το θέμα δεν είναι τα χρήματα. Είναι για την χρήση «προθεσμιών» που θα αναγκάσουν την Ελλάδα να γονατίσει, να δεχτεί αυτό που είναι απαράδεκτο -όχι μόνο μέτρα λιτότητας, αλλά και άλλες τιμωρητικές πολιτικές.

Γιατί, όμως, η Ευρώπη να κάνει κάτι τέτοιο; Γιατί οι ηγέτες της Ευρωπαικής Ένωσης αντιστέκονται στο δημοψήφισμα και αρνούνται να δώσουν μία ολιγοήμερη παράταση στην προθεσμία της 30ης Ιουνίου για την αποπληρωμή της επόμενης δόσης προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο; Δεν γίνονται όλα στην Ευρώπη για την δημοκρατία;

Το Γενάρη οι έλληνες πολίτες ψήφισαν για μια κυβέρνηση που είχε δεσμευτεί για τον τερματισμό της λιτότητας. Εάν η κυβέρνηση είχε εκπληρώσει τις προεκλογικές δεσμεύσεις της, θα είχε ήδη απορρίψει την πρόταση. Αλλά ήθελε να δώσει την ευκαιρία στον ελληνικό λαό να τοποθετηθεί πάνω σε αυτό το τόσο σημαντικό για την μελλοντική ευημερία της χώρας τους ζήτημα. Αυτή η ανησυχία για τη λαϊκή νομιμοποίηση είναι ασυμβίβαστη με τις πολιτικές της ευρωζώνης, που ποτέ δεν ήταν και τόσο δημοκρατικές. Τα περισσότερα μέλη-κυβερνήσεις της δεν επιδίωκαν την έγκριση των λαών τους για την παράδοση της νομισματικής κυριαρχίας τους στην ΕΚΤ. Όταν η Σουηδία το έπραξε, οι σουηδοί είπαν όχι. Αντιλαμβάνονταν ότι η ανεργία θα αυξανόταν εάν η νομισματική πολιτική της χώρας καθοριζόταν από μια κεντρική τράπεζα που μεριμνούσε μονόπλευρα για τον πληθωρισμό (και επίσης ότι δεν θα υπήρχε επαρκής μέριμνα για την χρηματοπιστωτική σταθερότητα). Η οικονομία θα υπέφερε, γιατί το οικονομικό μοντέλο στο οποίο στηρίζεται η ευρωζώνη είχε ως βασική προϋπόθεση τις σχέσεις εξουσίας εις βάρος των εργαζομένων. Και, ασφαλώς, αυτό που βλέπουμε σήμερα, 16 χρόνια μετά την θεσμοθέτηση αυτών των σχέσεων στην ευρωζώνη, βρίσκεται στον αντίποδα της δημοκρατίας: Πολλοί ευρωπαίοι ηγέτες θέλουν να δουν το τέλος του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και της αριστερής του κυβέρνησης. Εξάλλου, είναι εξαιρετικά ενοχλητικό να υπάρχει στην Ελλάδα μια κυβέρνηση που αντιτίθεται με τέτοιο τρόπο σε αυτές τις πολιτικές που έχουν κάνει τόσα πολλά, ώστε να αυξηθεί η ανισότητα σε τόσες πολλές προηγμένες χώρες και η οποία είναι τόσο αφοσιωμένη στον περιορισμό της ανεξέλεγκτης εξουσίας του πλούτου. Φαίνεται ότι είναι πεπεισμένοι ότι μπορούν να ρίξουν την ελληνική κυβέρνηση με το να την εκβιάζουν να αποδεχτεί μια συμφωνία που έρχεται σε αντίθεση με την εντολή την οποία έχει λάβει.

Είναι δύσκολο να συμβουλεύσουμε τους έλληνες για το πώς θα ψηφίσουν στις 5 Ιούλη. Ούτε η εναλλακτική λύση -έγκριση ή απόρριψη των όρων της τρόικας- θα είναι εύκολη, ενώ και τα δυο ενέχουν υπερβολικό ρίσκο. Ένα ΝΑΙ θα σήμαινε μια χωρίς τέλος ύφεση. Ίσως μια χώρα στα πρόθυρα της εξάντλησης -μια χώρα που έχει ξεπουλήσει όλα τα περιουσιακά στοιχεία της και της οποίας η νεολαία έχει μεταναστεύσει- θα μπορούσε τελικά να καταφέρει διαγραφή του χρέους της.

Ίσως, έχοντας συρρικνωθεί σε μια μεσαίου εισοδήματος οικονομία, η Ελλάδα μπορεί τελικά να καταφέρει να λάβει βοήθεια από την Παγκόσμια Τράπεζα. Αυτά όλα είναι πιθανό να συμβούν την επόμενη ή μεθεπόμενη δεκαετία.

Αντίθετα, το ΟΧΙ θα δώσει τουλάχιστον τη δυνατότητα στην Ελλάδα, μια χώρα με ισχυρή δημοκρατική παράδοση, να πάρει την τύχη της στα δικά της χέρια. Ο ελληνικός λαός μπορεί να έχει την ευκαιρία να σχεδιάσει ένα μέλλον, το οποίο, ίσως, χωρίς την ευημερία του παρελθόντος είναι πολύ πιο αισιόδοξο από το σημερινό ασυνείδητο βασανιστήριο.  Εγώ ξέρω πως θα ψήφιζα.
Πηγή: project-syndicate.org

Σταύρος Θεοδωράκης: Εργολάβος του φασίζοντος νεοφιλελευθερισμού

Τι δουλειά έκανε ο Σταύρος Θεοδωράκης μέχρι την άνοιξη του 2014 που έγινε ιδιοκτήτης κόμματος;

Μα θέλει κι ερώτημα;  Ήταν ο επιτυχημένος παρουσιαστής εβδομαδιαίας εκπομπής με τίτλο «Πρωταγωνιστές». Αρχικώς η εκπομπή προβαλλόταν στην ΕΡΤ και ήταν τόσο επιτυχημένη, που απέφερε στον παρουσιαστή της 23.900 ευρώ το μήνα. Δημόσιος υπάλληλος στη ζημιογόνο ΕΡΤ ήταν ο Σταύρος,  τις 24.000 ευρώ δεν τις έπαιρνε από τα ανύπαρκτα κέρδη, τα έπαιρνε από την εισφορά της ΔΕΗ. Εσύ του τα έδινες τα ευρώ,  φίλε μου, απογειώνονταν κάθε μήνα υποχρεωτικώς από την τσέπη σου και προσγειώνονταν, προαιρετικώς, στην τσέπη του πρωταγωνιστή της καρδιάς  μας.

Από την τσέπη σου τον πλήρωνες τον Σταύρο, μέχρι που πήρε την εκπομπή του και την πήγε στο ΜΕΓΚΑ, πιθανότατα με μεγαλύτερη αμοιβή από τα 24 χιλιάρικα που του έδινε το κράτος. Μην  χαίρεσαι, αναγνώστη, μη  νομίζεις ότι γλίτωσες,  και στο ΜΕΓΚΑ εσύ τον πλήρωνες τον Σταύρο. Και το ΜΕΓΚΑ ζημιογόνο ήταν και  το ΜΕΓΚΑ από τις έμμεσες κρατικές επιδοτήσεις ζούσε. Από τα δάνεια που δεν δικαιούνταν  να πάρει, από τα εκατομμύρια που δεν πλήρωνε για τη δημόσια συχνότητα,  από το φόρο των διαφημίσεων που του χάριζαν, από τις αλλεπάλληλες ρυθμίσεις των ασφαλιστικών εισφορών του. Δημόσιος υπάλληλος παρέμεινε ο Σταύρος, τα δεκαχίλιαρά του απογειώνονταν και πάλι  από την τσεπούλα σου, για να προσγειωθούν στην τσέπη του, μετά από μια μικρή στάση για ανεφοδιασμό στην τσέπη του Μπόμπολα.

Κι όμως, ο κηφήνας των σκοτεινών διαδρόμων της ΕΡΤ, το λατρεμένο παιδί του συστήματος, ο κυριλέ ταβερνιάρης της διαπλοκής, είχε το θράσος να στραφεί το Σάββατο προς τους βουλευτές  του ΣΥΡΙΖΑ και να τους αποκαλέσει αργόσχολους που πληρώνονται από το κόμμα. Εκτόξευσε αυτές τις χυδαιότητες σε γιατρούς, δικηγόρους, μηχανικούς, καλλιτέχνες, καθηγητές πανεπιστημίου, δασκάλους, ελεύθερους επαγγελματίες, βιομηχανικούς εργάτες, τόλμησε να προσβάλει βάναυσα δεκάδες βουλευτές και εκατομμύρια ψηφοφόρους, αυτός που πριν από λίγους μήνες έγλυφε στην εκπομπή του τον Μιχαλολιάκο, για  λίγους πόντους τηλεθέασης. Ο υπάλληλος των εργολάβων έγινε εργολάβος και ο ίδιος. Εργολάβος του  φασίζοντος  νεοφιλελευθερισμού,  που χωρίζει τους ανθρώπους σε επιτυχημένους και αποτυχημένους, σε βολεμένους κρατιστές και σε σκληρά εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα.

Ο Θεοδωράκης, εφαπτόμενος επικινδύνως με την Χ.Α., εμφανίζει   τα κόμματα ως άντρα διαφθοράς, εξαιρουμένου φυσικά του δικού του κόμματος,  που είναι εξ ορισμού καθαρό. Τόσο καθαρό όσο είναι και ο Σταύρος. Να εξαφανιστούν οι άλλοι, για να έρθω εγώ, λέει ο Θεοδωράκης και το λέει πρωτίστως στους δανειστές. Χρησιμοποιεί τον κυνισμό και τη χυδαιότητα ως διαπιστευτήρια, ως γέφυρες προς μια εξουσία δοτή, ο αρχηγός του  6%  αντιμετωπίζεται από το ευρωπαϊκό ιερατείο ως δυνητικός ηγέτης της Ελλάδας. Με τέσσερεις πρωθυπουργούς δείπνησε ο Σταύρος στις Βρυξέλλες, πάλι καλά που δεν έστησαν αψίδα για να τον υποδεχτούν.

Ψηφίζοντας  ΝΑΙ στο δημοψήφισμα, ψηφίζουμε ΝΑΙ στον Σταύρο, τον μετατρέπουμε σε κεντρικό ρυθμιστή των πολιτικών εξελίξεων. Προσοχή, αδέλφια, θα ανέβει στο σβέρκο  μας και δεν θα κατεβαίνει με τίποτα.

Πηγή: Γιώργος Ανανδρανιστάκης, εφημ. ΑΥΓΗ μέσω "Κουτί της Πανδώρας"

Μας εκφράζει αυτή η Ευρώπη;

Τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα μου θυμίζει τον ανασφαλή σύντροφο ενός ζευγαριού που κάνει τα πάντα για να κρατήσει τη σχέση του ζωντανή. Θυσιάζει τα όνειρά του, τα θέλω του, τις οικονομίες του, την προσωπικότητά του μα πάνω απ' όλα την αξιοπρέπειά του για μία κατάσταση πεθαμένη κι αρκετές φορές αρρωστημένη. Όταν όμως συνέρχεται κι αντιλαμβάνεται τα χαμένα χρόνια που πέρασαν και τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες που άφησε πίσω του, παθαίνει ένα ισχυρό σοκ. Πρώτα απ' όλα εκτιμά τη ζωή που δεν έζησε και βαράει το κεφάλι του στον τοίχο τόσες φορές όσα είναι και τα χρόνια που άφησε να κυλήσουν μέσα από τα χέρια του. 
Έτσι κι η Ελλάδα, όλα αυτά τα χρόνια παλεύει να μείνει σε μία κοινότητα, από την οποία δέχεται χλευασμό κι αυστηρές απαιτήσεις για όλο και περισσότερες απάνθρωπες θυσίες. 
Πέντε χρόνια μετά όλοι γνωρίζουμε πως το χρέος είναι απεχθές κι άδικο. Πρώτη φορά ξεκίνησε η έρευνα για να επιβεβαιωθεί με στοιχεία κι επιχειρήματα. Παρ' όλα αυτά η Ευρώπη εξακολουθεί να παίζει με τις ζωές μας και μας φέρεται σαν κατοίκους τρίτης κατηγορίας, αγνοώντας επιδεικτικά τη γνώμη των Ελλήνων. Κι εμείς εξακολουθούμε να συζητάμε μαζί τους, αναζητώντας έναν έντιμο συμβιβασμό. 
Έναν έντιμο συμβιβασμό με ποιους όμως; 
Με εκείνους που εκμεταλλεύτηκαν μία ισότιμη χώρα (την Ελλάδα) για να σώσουν τις τράπεζές τους; 
Με εκείνους που ψήφισαν το Δουβλίνο 2, μετατρέποντας την Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία σε χώρες-χαβούζα των μεταναστών από Αφρική και Μέση Ανατολή, για να μην τους έχουν στα γαλλικά και γερμανικά προάστια; 
Με εκείνους που υψώνουν ξανά τείχη, όπως έκανε πρόσφατα η Ουγγαρία; 
Με εκείνους που εθελοτυφλούν στην επερχόμενη ακροδεξιά άνοδο (Δανία, Γαλλία, Αγγλία, Αυστρία κ.α.). 
Με εκείνους που χρηματοδοτούν και υποστηρίζουν τους νεοναζί στην Ουκρανία;
Με εκείνους που δε σέβονται το εκλογικό αποτέλεσμα της χώρας μου;
Με εκείνους που καταστέλλουν το δημοκρατικό καθεστώς της Γηραιάς Ηπείρου;
Όχι, αγαπητοί μου. Δε θέλω πια να ανήκω σ' αυτούς. Δεν μ' εκφράζουν. Ούτε με αντιπροσωπεύουν. Μία άλλη Ευρώπη ήθελα κι ονειρευόμουν.
Η σημερινή Ευρώπη εκπροσωπεί το πιο επικίνδυνο καθεστώς που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην ανθρωπότητα. Επικίνδυνο διότι κρύβει τα αντιδημοκρατικά κι αντιλαϊκά του φρονήματα πίσω από γραβάτες και κοστούμια. Ένα καθεστώς που θα γκρεμιστεί σύντομα, όπως συνέβη κι άλλες φορές. Η συντριβή είναι εμφανής. Έλλειψη εμπιστοσύνης και φυγόκεντρες τάσεις ορισμένων κρατών (π.χ. Βρετανία), είναι τα πρώτα σημάδια αυτής της πτώσης. Κι όταν γκρεμιστούν όλα, θα δούμε ξεκάθαρα πως πίσω από τη σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης κρύβεται μία νέα Γκερνίκα...
Πόσα ακόμα θύματα θα μετράμε σ' αυτήν την άδικη κι ανούσια μάχη; Ήρθε λοιπόν η στιγμή που πρέπει να το πάρουμε απόφαση. Αξίζει να μείνουμε σε ένα κατασκεύασμα που γκρεμίζεται και μπορεί να μας παρασύρει κι εμάς ή ήρθε η στιγμή να επιλέξουμε επιτέλους τον δικό μας δρόμο.
Τον δρόμο της αξιοπρέπειας και της δικιάς μας προσπάθειας.
laternative

Άνεμος Αντίστασης: Παρέμβαση του ακέραιου εισαγγελέα Ιωάννη Σακκά για...

Άνεμος Αντίστασης: Παρέμβαση του ακέραιου εισαγγελέα Ιωάννη Σακκά για...: ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ της  5 ης   Ιουλίου 2015 Οι Μνημονιακοί πολιτικοί με υπόγειες διαδρομές και με το πρόσχημα να μας σώσουν, ήθελα...

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2015

Αυτή είναι η πρόταση των θεσμών μεταφρασμένη επί της οποίας θα ψηφίσουμε.

H πρόταση των θεσμών μεταφρασμένη 


1. Για τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό του 2015 και το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα του 2016-2019

Να υιοθετηθούν από την 1η Ιουλίου ένα συμπληρωματικός προϋπολογισμός και μια μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική για το 2016-2019 που θα υποστηριχθεί από ένα ευμεγέθες και αξιόπιστο πρόγραμμα μέτρων. Το νέο δημοσιονομικό «μονοπάτι» θα πρέπει να χαραχθεί για έναν στόχο δημοσιονομικού πλεονάσματος ύψους 1,2,3 και 3,5% του ΑΕΠ για το 2015, το 2016, το 2017 και το 2018. Το πακέτο περιλαμβάνει μεταρρυθμίσεις στο ΦΠΑ, φορολογικά μέτρα, μεταρρυθμίσεις για το συνταξιοδοτικό, μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση, μεταρρυθμίσεις που θα αντιμετωπίζει τις ελλείψεις στη συλλογή φόρων και άλλα παραμετρικά μέτρα που εξειδικεύονται παρακάτω.

2. Μεταρρύθμιση ΦΠΑ

Να υιοθετηθεί μεταρρύθμιση του συστήματος ΦΠΑ που θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου 2015. Η μεταρρύθμιση θα έχει στόχο κέρδη ύψους 1% του ΑΕΠ σε ετήσια βάση από τις παραμετρικές αλλαγές. Το νέο σύστημα ΦΠΑ θα: 1. ενοποιεί τους συντελεστές στο 23% και θα περιλαμβάνει ξενοδοχεία, εστιατόρια και catering, έναν μειωμένο στο 13% για τα βασικά τρόφιμα, την ενέργεια και το νερό (εξαιρουμένης της αποχέτευσης) και ένα υπερμειωμένο συντελεστή 6% για τα φάρμακα, τα βιβλία και τα θέατρα 2. θα εξορθολογίζει τις εξαιρέσεις για τη διεύρυνση της βάσης και την αύξηση του φόρου επί της ασφάλισης και 3. την εξάλειψη των εξαιρέσεων, συμπεριλαμβανομένων των νησιών.

Η αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ που περιγράφεται μπορεί να αναθεωρηθεί στο τέλος του 2016 υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει είσπραξη ισοδυνάμων μέσω μέτρων που θα ληφθούν κατά της φοροδιαφυγής και της βελτίωσης της συλλογής του ΦΠΑ. Κάθε απόφαση αναθεώρησης θα πρέπει να γίνει σε συνεργασία με τους θεσμούς.

3. Δημοσιονομικά μέτρα

Να υιοθετηθεί νομοθεσία προκειμένου:
  • να κλείσουν οι πιθανότητες για φοροδιαφυγή (για παράδειγμα με τον περιορισμό του ορισμού του αγρότη), να ληφθούν μέτρα για την αύξηση του φόρου επιχειρήσεων το 2015 και να απαιτηθεί η 100% προκαταβολή πληρωμής για το εταιρικό εισόδημα καθώς και για το ατομικό εισόδημα ελευθέρων επαγγελματιών μέχρι το τέλος του 2016. Να καταργηθεί η ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση των αγροτών από τον κώδικα φορολογίας, να αυξηθεί η εισφορά αλληλεγγύης.
  • να καταργηθεί η εξαίρεση για τη φορόληγηση του πετρελαίου θέρμανσης για τους αγρότες και να υπάρξει καλύτερος έλεγχος των δικαιούχων προκειμένου στον προϋπολογισμό του 2016 να μειωθούν στο μισό τα έξοδα για τους δικαιούχους
  • σε περίπτωση αναθεώρησης των αντικειμενικών αξιών, να υπάρξει προσαρμογή του φόρου ακινήτων προκειμένου να διασφαλισθεί ότι το 2015 και το 2016 θα εισπραχθούν 2,65 δισ. ευρώ από το φόρο ακινήτων και να προσαρμοστεί η εναλλακτική φορολογία για το ελάχιστο ατομικό εισόδημα
  •  να καταργηθεί η διασυνοριακή παρακράτηση φόρου που θεσπίστηκε με πράξη (νόμος ΧΧΧΧ/2015) και η ανατροπή των πρόσφατων τροποποιήσεων του ITC (νόμος XXXX / 2015), συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής μεταχείρισης των αγροτικών εισοδημάτων.
  • να υιοθετηθούν οι εκκρεμείς μεταρρυθμίσεις στον κώδικα φορολογίας εισοδήματος και των διαδικασιών φορολόγησης. να εισαχθεί ένας νέος ποινικός νόμος για την φοροδιαφυγή και απάτη για να τροποποιηθεί ο Ειδικός Νόμος 2523/1997 και κάθε άλλη σχετική νομοθεσία και η αντικατάσταση των άρθρων 55, παράγραφος 1 και 2 του TPC με την οπτική, μεταξύ άλλων, του εκμοντερνισμού και της διεύρυνσης του ορισμούς της φοροδιαφυγής σε όλους τους φόρους. Να καταργηθούν όλα τα πρόστιμα του Κώδικα Βιβλίου και Στοιχείων περιλαμβανομένων αυτών που εισπράττονται υπό τον νόμο 2523/1997, να αναπτυχθεί το πλάισιο φορολόγησης των συλλογικών επενδύσεων και των συμμετεχόντων σε αυτά που να είναι συμβατό με το ITC και σε ευθυγράμμιση με τις καλύτερες πρακτικές στην ΕΕ.
  • να υιοθετηθεί νομοθεσία για την αναβάθμιση του νόμου για τον προϋπολογισμό ώστε 1. να εισάγει ένα πλαίσιο για τις ανεξάρτητες αρχες 2. σταδιακή κατάργηση των εκ των προτέρων ελέγχων του Ελεγκτικού Συνεδρίου 3. να παραχωρηθεί η αποκλειστική οικονομική αρμοδιότητα στη ΓΓΔΕ και οι δυνάμεις στο Γενικό Λογιστήριο να επιβλέπουν τα οικονομικά του δημόσιου τομέα και 4. η σταδιακή κατάργηση των ελεγκτικών γραφείων μέχρι τον Ιανουάριο του 2017
  • να αυξηθεί ο φόρος στο τονάζ και να καταργηθούν σταδιακά οι ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις για την ναυτιλιακή βιομηχανία.
Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015 1. να απλοποιηθεί το πρόγραμμα της ατομικής φορολόγησης 2. να επανασχεδιασθεί και να ενσωματωθεί στο ITC η εισφορά αλληλεγγύης για τα εισοδήματα του 2016 προκειμένου να επιτευχθεί πιο αποτελεσματικά η προοδευτικότητα στο σύστημα φορολόγησης 3. να εκδοθεί ένα κυκλικό για τα πρόστιμα προκειμένου να διασφαλιστεί η πιο συνεκτική και συγκροτημένη εφαρμογή του TPC 4. να εκδοθούν όλες οι εναπομείνασες μεταρρυθμίσεις που ορίζονται στην παράγραφο 9 της αναφοράς του ΔΝΤ νο14/151.

Αναφορικά με το σύστημα υγείας από την 1η Ιουλίου: I. Επαναφορά του συστήματος συνταγογράφησης χωρίς εξαιρέσεις  II. Μείωση, ως πρώτο βήμα, κατά 50% των τιμών των φαρμάκων που δεν προστατεύονται από πατέντα και κατά 32,5% όλων των γενόσημων, ΙΙΙ. Επανεξέταση και περιορισμός των τιμών των διαγνωστικών εξετάσεων προκειμένου να υπάρξει εξορθολογισμός των δομικών δαπανών και IV. Πλήρης είσπραξη των clawback των ιδιωτικών κλινικών του 2014, που αφορούν διαγωνιστικές εξετάσεις και φαρμακευτική αγωγή και επέκταση του ορίου του clawback για το 2015 kai στο 2016.

Εισαγωγή της Μεταρρύθμισης του Συστήματος Πρόνοιας, βάσει των συμφωνηθέντων και υπό την τεχνική βοήθεια της Παγκόσμιας Τράπεζας. με στόχο εξοικονόμηση 0,5% του ΑΕΠ, ώστε να χρηματοδοτηθεί ένα ουδέτερο δημοσιονομικά roll-out για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα τον Ιανουάριο του 2016.

Ένταξη στον προϋπολογισμό του 2016:
  • Μείωση των αμυντικών δαπανών κατά 400 εκατ. ευρώ με μια στοχευμένη ομάδα ενεργειών όπως ο περιορισμός του προσωπικού όσο και των εξοπλιστικών προγραμμάτων.
  • Μεταρρύθμιση στον κώδικα φορολογίας εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένης, μεταξύ άλλων, φορολόγησης κεφαλαίων, επενδυτικών οχημάτων, αγροτών, αυτοαπασχολούμενων κτλ.
  • Αύξηση του φορολογικού συντελεστή για τις επιχειρήσεις από το 26% στο 28%.
  • Εισαγωγή φόρου για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις
  • Διεθνής διαγωνισμός για τις άδειες χρήσης τηλεοπτικών συχνοτήτων
  • Επέκταση της επιβολής του φόρου πολυτελείας για σκάφη αναψυχής άνω των 10 μέτρων και αύξηση του συντελεστή στο 13% από 10%, με είσπραξη των φόρων αναδρομικά από το 2014
  • Φορολόγηση του συστήματος στοιχημάτων, με επιβολή φόρου 30% στα VLTs, τα οποία αναμένεται ότι θα τεθούν σε λειτουργία στο β' εξάμηνο του 2015 και το 2016.
  • Έναρξη διαδικασίας υποβολής προσφορών για την έκδοση αδειών των δικτύων κινητής τηλεφωνίας 4ης και 5ης γενιάς.
4. Μεταρρύθμιση συνταξιοδοτικού συστήματος

Οι αρχές αναγνωρίζουν ότι το συνταξιοδοτικό σύστημα είναι ασταθές και χρειάζεται δομικές μεταρρυθμίσεις. Γι αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί πλήρως τον νόμο του 2010 που αφορά στη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος (Νόμος 3863/2010) και θα εφαρμοστούν ή θα προσαρμοστούν οι κανόνες που ισχύουν για τις επικουρικές συντάξεις αλλά και τις υψηλές συντάξεις όπως έχει συμφωνηθεί το 2012, ώστε να επιτύχουν ανάλογη εξοικονόμηση και να λάβουν επιπλέον μέτρα για βελτίωση του συνταξιοδοτικού συστήματος.

Από την 1η Ιουλίου 2015 οι αρχές θα εφαρμόσουν μεταρρυθμίσεις που θα έχουν στόχο μόνιμη εξοικονόμηση ισάξια με το 0,25% - 0,5% του ΑΕΠ για το 2015 και το 1% του ΑΕΠ για το 2016 και από εκεί και πέρα με την εφαρμογή νομοθεσίας ώστε
  • Να εφαρμοστούν ισχυρά αντικίνητρα για πρόωρη συνταξιοδότηση, στα οποία συμπεριλαμβάνονται ποινές για την πρόωρη συνταξιοδότηση και σταδιακή εξάλειψη των εξαιρέσεων εξαιτίας κεκτημένων δικαιωμάτων υιοθετώντας προσαρμόζοντας όλους στο όριο ηλικίας των 67 ετών ή των 62 ετών με 40 χρόνια εργασίας μέχρι το 2022, με τη ρύθμιση αυτή να αφορά όλους όσοι συνταξιοδοτούνται (με την εξαίρεση τα βαρέα και ανθυγειινά και τις μητέρες παιδιών με ειδικές ανάγκες ΑΜΕΑ) μετά τις 30 Ιουνίου του 2015 .
  • Να υιοθετηθεί νομοθεσία που θα προβλέπει ετήσιο πέναλτι για όσους επηρεάζονται από την επέκταση των ορίων συνταξιοδότησης, και θέλουν να συνταξιοδοτηθούν πρόωρα ίση με 16%.
  • Να ενταχθούν όλα τα επικουρικά ταμεία στο ΕΤΕΑΑ και να διασφαλιστεί ότι από την 1η Ιανουαρίου 2015 όλα τα επικουρικά ταμεία μπορούν να χρηματοδοτηθούν ιδίοις πόροις (επαναφορά της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος).
  • Προσδιορισμός με καλύτερους στόχους των ανασφάλιστων που θα λάβουν βασική ενίσχυση μέσω του ΟΓΑ.
  • Σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ για όλους τους συνταξιούχους μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2019. Η ρύθμιση θα αφορά άμεσα το 20% των «υψηλότερων» δικαιούχων με τις λεπτομέρειες της σταδιακής κατάργησης να πρέπει να συμφωνηθούν με τους θεσμούς.
  • Πάγωμα των μηνιαίων εγγυημένων συνταξιοδοτικών εισφορών σε ονομαστικούς όρους έως το 2021.
  • Να παρέχεται σε όσους συνταξιοδοτηθούν μετά τις 30 Ιουνίου 2015 η βασική εγγυημένη σύνταξη 
  • Αύξηση των εισφορών υγείας από 4% σε 6% τόσο για τις κύριες όσο και για τις επικουρικές συντάξεις.
  • Σταδιακή κατάργηση των χρηματοδοτούμενων εξαιρέσεων και εναρμόνιση των εισφορών όλων των ασφαλιστικών ταμείων με αυτές που ισχύουν στο ΙΚΑ από την 1η Ιουλίου 2015. 
Επιπρόσθετα οι αρχές έως την 31 Οκτωβρίου 2015, θα νομοθετήσουν επιπλέον μεταρρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν από την 1η Ιανουαρίου 2016: α. Βασικός σχεδιασμός και παραμετρικές βελτιώσεις για να εφαρμοστεί στενότερη σύνδεση μεταξύ εισφορών και παροχών, β. Διεύρυνση και εκσυγχρονισμός τόσο του συστήματος εισφορών όσο και της συνταξιοδοτικής βάσης για τους αυτοαπασχολούμενους, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς από το ονομαστικό στο πραγματικό εισόδημα και υποβολή στη διαδικασία καταβολής βασικών εισφορών, γ. Αναθεώρηση και εξορθολογισμός όλων των διαφορετικών συστημάτων παροχής βασικής και επικουρικής σύνταξης, λαμβάνοντας υπόψη και τα κίνητρα που υπάρχουν τόσο για εργασία όσο και για παροχή εισφορών, δ. Εναρμόνιση των συνταξιοδοτικών ταμείων και των κανόνων που ισχύουν για εισφορές αλλά και παροχές που αφορά όλα τα ταμεία, ε. Κατάργηση όλων των μη οικονομικών χρεώσεων για την χρηματοδότηση των συντάξεων και στ. Εναρμόνιση των κανόνων για τα συνταξιοδοτικά προνόμια του ΟΓΑ με το υπόλοιπο συνταξιοδοτικό σύστημα, εκτός εάν ο ΟΓΑ ενσωματωθεί σε άλλα ταμεία. Η συγχώνευση των ασφαλιστικών ταμείων θα λάβει χώρα έως το τέλος του 2017 και σε διάστημα δύο ετών. Το 2015 η διαδικασία θα ενεργοποιηθεί μέσω νομοθεσίας που θα ενώνει όλα τα συνταξιοδοτικά ταμεία.

5. Δημόσια Διοίκηση, Δικαιοσύνη, Κατά της διαφθοράς
Υιοθετήστε νομοθεσία ώστε:

  • να μεταρρυθμίσετε το ενιαίο μισθολόγιο, εφαρμόζοντάς το από  1η Ιανουαρίου 2016, το οποίο αποτελεί βασική παράμετρο σε έναν ουδέτερο δημοσιονομικό χειρισμό και συνεπής με τους συμφωνημένους στόχους μισθολογικό κόστος και με ολοκληρωμένη εφαρμογή σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα, συμπεριλαμβανομένης της χαλάρωσης της κατανομής των μισθών σε όλο το φάσμα σε σχέση με την ικανότητα, την επίδοση και την υπευθυνότητα των εργαζομένων.
  • να εξορθολογίσετε το εξειδικευμένο μισθολόγιο και να το εφαρμόσετε από τον Νοέμβριο του 2015
  • να ευθυγραμμίστε τις μη μισθολογικές παροχές, όπως την κατάργηση των αποζημιώσεων για τα οδοιπορικά και τα προνόμια, με καλύτερες πρακτικές στην Ευρώπη και την εφαρμογή του από 1η Ιανουαρίου του 2016.
  • να καθορίστε μέσα στο ενιαίο μισθολόγιο όρια για την μισθολογική δαπάνη και τον αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων που θα είναι σύμφωνα με τον δημοσιονομικό στόχο και διασφαλίστε την μείωση του μισθολογικού κόστους σε σχέση με το ΑΕΠ μέχρι το 2019.
  • να γίνει η πρόσληψη μάνατζερ και την αξιολογητές επιδόσεων για όλους τους υπαλλήλους (με στόχο να ολοκληρώσετε την πρόσληψη νέων μάνατζερς από τις 31 Δεκεμβρίου του 2015, οι οποίοι θα υπόκεινται σε μια διαδικασία εξέτασης)
  • να μεταρρυθμίστε το Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων, σύμφωνα με τις προηγούμενες συμφωνίες
  • να ενισχύσετε τον τρόπο λειτουργίας της ΕΛΣΤΑΤ. Θα καλύπτει: ι) το ρόλο και τη δομή των Συμβουλευτικών σωμάτων του Ελληνικού Στατιστικού Συστήματος, συμπεριλαμβανομένης της αναδιάρθρωσης της Επιτροπής του Ελληνικού Στατιστικού Συστήματος σε Συμβουλευτική Επιτροπή, και τον ρόλο της Συμβουλευτικής Επιτροπής Καλής Διαχείρισης. ιι)την διαδικασία για την πρόσληψη του προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ ώστε να διασφαλίζει ότι προσλαμβάνεται ένας πρόεδρος με τα υψηλότερα δυνατά επαγγελματικά προσόντα έπειτα από διαφανείς διαδικασίες και  προκαθορισμένα κριτήρια. ιιι) την συμβολή της ΕΛΣΤΑΤ σε κάθε νομοθετική ή άλλη νομική πρόταση που αφορά οποιοδήποτε στατιστικό θέμα, ιv) άλλα θέματα που επηρεάζουν την ανεξαρτησία της ΕΛΣΤΑΤ συμπεριλαμβανομένης της οικονομικής αυτονομίας, η ενδυνάμωση της ΕΛΣΤΑΤ για να αντικατάσταση μόνιμου προσωπικού και για πρόσληψη προσωπικού όπου χρειάζεται και για την πρόσληψη επιστημονικού προσωπικού και την ένταξη της αρχής ως όργανο άσκησης δημοσιονομικής πολιτικής στον πρόσφατο νόμο 4720/2014. καθορισμός του ρόλου και των αρμοδιοτήτων της ΤτΕ σε στατιστικά θέματα σε πλήρη εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
  • Δημοσίευση ενός αναθεωρημένου Στρατηγικού Σχεδίου έως τις 31 Ιουλίου του 2015. αναθεώρηση και εφαρμογή του νομικού πλαισίου που αφορά την χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και εφαρμογή νόμων καταπολέμησης οικονομικού εγκλήματος και των ερευνών κατά της διαφθοράς η οποία οφείλεται σε πολιτικές παρεμβάσεις για προσωπικά θέματα.
6. Φορολογική διοίκηση

Πάρτε τα κάτωθι μέτρα για:

  • Θέσπιση νομοθεσίας για τη δημιουργία ένας αυτόνομου οργανισμού εσόδων που να ορίζει λεπτομερώς i) τη νομική μορφή, την οργάνωση, την κατάσταση και το πεδίο εφαρμογής του οργανισμού, ii) τις εξουσίες και τα καθήκοντα του Διευθύνοντος Συμβούλου και το ανεξάρτητο Διοικητικό Συμβούλιο της Κυβέρνησης, iii) τη σχέση προς τον Υπουργό Οικονομικών και προς τις άλλες κυβερνητικές οντότητες, iv) την ευελιξία του ανθρώπινου δυναμικού του οργανισμού και τη σχέση με τη δημόσια διοίκηση v) την αυτονομία του προϋπολογισμού, με τη δική της βάση δεδομένων και ένα νέο τύπο χρηματοδότησης για την ευθυγράμμιση των κινήτρων με την είσπραξη των εσόδων και την εγγύηση του προϋπολογισμού της προβλεψιμότητας και της ευελιξίας, vi) την υποβολή εκθέσεων προς την κυβέρνηση και το Κοινοβούλιο και vii) την άμεση μεταφορά του συνόλου της χωρητικότητας του φόρου που σχετίζεται με το προσωπικό και με άλλους φορείς (περιλαμβανομένου του ΣΔΟΕ) στον οργανισμό
  • Για τα ειδοποιητήρια κατάσχεσης, εγκρίνετε νομοθεσία για την εξάλειψη του ανωτάτου ορίου 25% για μισθούς και συντάξεις και να μειώσετε όλα τα κατώτατα όρια των € 1.500 και παράλληλα να διασφαλίσετε αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης. Nα επιταχύνετε τις δημόσιες συμβάσεις της υποδομής πληροφορικής για να αυτοματοποιήσετε την ηλεκτρονική κατάσχεση, τη βελτίωση της διαγραφής των κανόνων φορολογικής οφειλής (να προσδιοριστούν), να αρθούν οι περιορισμοί σχετικά με τη διεξαγωγή των ελέγχων των φορολογικών δηλώσεων από το 2012 που υπόκεινται σε εξωτερικό καθεστώς φορολογικού πιστοποιητικού και να επιβληθεί, εάν είναι νομικά δυνατόν εκ των προτέρων, είσπραξη εσόδων των φορολογικών διαφορών.
  • Τροποποιείστε  i) τη ρύθμιση 2014-15 για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία και τα ασφαλιστικά Ταμεία ώστε να αποκλειστούν εκείνοι που δεν καταφέρνουν να πληρώσουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις και εισάγετε μία προϋπόθεση για να μειώσετε τη χρονική περίοδο γι αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν νωρίτερα. Παράλληλα εισάγετε επιτόκια με βάση τα τρέχοντα στην αγορά. Το τμήμα Μεγάλων οφειλετών και το ΚΕΑΟ να αξιολογήσουν μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015, τους μεγαλοοφειλέτες με χρέη σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές άνω του 1 εκατ. ευρώ. ii) το βασικό σύστημα των δόσεων με βάση των Κώδικα Φορολογικών Εσόδων να προσαρμοστεί σε επιτόκια απ' την αγορά και η ανασταλούν ως το τέλος του 2017 η επαλήθευση τους από τρίτους και οι προϋποθέσεις των τραπεζικών εγγυήσεων.
  • Υιοθέτηση νόμων για τη διασφάλιση των εσόδων από το ΦΠΑ. Έκδοση και εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος που είναι αναγκαίο για να υπάρξει αναδιάρθρωση του τρόπου «επιβολής» του ΦΠΑ με στόχο αυτός να ενισχυθεί και να παταχθεί η φοροδιαφυγή. Οι αρχές θα καταθέσουν μία έκθεση στην αρμόδια επιτροπή της Ε.Ε. (EU VAT Commitee) και θα πρέπει να προετοιμαστούν για την επιβολή ΦΠΑ για συναλλαγές τουλάχιστον 25.000 ευρώ.
  • Καταπολέμηση του λαθρεμπορίου των καυσίμων, μέσω διοικητικών μέτρων και για τον τρόπο αποθήκευσης (είτε με μεταφορικό μέσο, είτε σε σταθερά).
  • Δημιουργία ενός σχεδίου προκειμένου να υπάρξει εντατικοποίηση της πάταξης της φοροδιαφυγής αλλά και των μη «καταγεγραμμένων» τραπεζικών λογαριασμών. Έλεγχος των τραπεζικών συναλλαγών στις ξένες θυγατρικές των ελληνικών τραπεζών, με στόχο να αντληθούν μη καταβληθέντες φόροι.
  • Aνάπτυξη ενός κοστολογημένου σχεδίου ώστε να προωθηθούν οι ηλεκτρονικές πληρωμές, με χρήση και των διαρθρωτικών ταμείων της Ε.Ε.
7. Χρηματοοικονομικός Τομέας

i) Τροποποιήσεις στον πτωχευτικό κώδικα που διέπει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις προκειμένου να καλύπτονται όλοι οι δανειολήπτες. Παράλληλα ένταξη στον πτωχευτικό κώδικα και του εξωδικαστικού συμβιβασμού

ii) Τροποποιήσεις στον πτωχευτικό κώδικα των νοικοκυριών για την εισαγωγή μηχανισμού που θα διαχωρίζει αυτούς που στρατηγικά προχωρούν σε στάση πληρωμών απ' τους δανειολήπτες με καλή πίστη, την απλοποίηση και ισχυροποίηση των διαδικασιών, την εισαγωγή μέτρων για την αντιμετώπιση του μεγάλου αριθμού εκκρεμών υποθέσεων.

iii) Τροποποιήσεις για την άμεση βελτίωση του δικαστικού πλασίου για ζητήματα πτωχεύσεων νοικοκυριών και επιχειρήσεων

iv) Νομοθεσία για την καθιέρωση ρυθμισμένου επαγγέλματος των διαχειριστών πτωχεύσεων, που δεν θα είναι περιορισμένο από κάποιο συγκεκριμένο επάγγελμα και θα ακολουθεί την καλή εμπειρία άλλων χωρών

v) Μία συνολική στρατηγική για το χρηματοοικονομικό σύστημα: η στρατηγική θα βασιστεί στη έγγραφο στρατηγικής του 2013 λαμβάνοντας υπόψη το νέο περιβάλλον και τις συνθήκες του χρηματοοικονομικού συστήματος και με την οπτική της επιστροφής των τραπεζών σε ιδιωτική ιδιοκτησία μέσω της προσέλκυσης διεθνών στρατηγικών επενδυτών, και την επίτευξη διατηρήσιμου χρηματοδοτικού μοντέλου μεσοπρόθεσμα

vi) Μία ολιστική στρατηγική αντιμετώπισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων, που θα προετοιμαστεί με τη βοήθεια στρατηγικού συμβούλου.

8. Αγορά Εργασίας

Έναρξη μίας διαδικασίας συμβουλευτικής παρόμοια με αυτή του παρελθόντος για τον καθορισμό του επιπέδου του κατώτατου μισθού (άρθρο 103 του νόμου 4172/2013), για την αναθεώρηση του υπάρχοντος πλαισίου των μαζικών απολύσεων, και των συλλογικών διαπραγματεύσεων, λαμβάνοντας υπόψη τις καλύτερες πρακτικές στην Ευρώπη. Διεθνείς Οργανισμοί, συμπεριλαμβανομένου του ILO, θα συμβάλουν στην παραπάνω αναθεώρηση. Η οργάνωση και τα χρονοδιαγράμματα θα σχηματιστούν έπειτα από διαβούλευση με τους θεσμούς. Δεν θα αλλάξει το υφιστάμενο πλαίσιο διαπραγματεύσεων πριν την κατάληξη της αναθεώρησης και σε καμία περίπτωση πριν το 2015. Οποιαδήποτε πρόταση για αλλαγή στο πλαίσιο της νομοθεσίας θα υιοθετηθεί κατόπιν συμφωνίας με την Κομισιόν την ΕΚΤ και το ΔΝΤ. Οι Αρχές θα κινηθούν προς την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των νόμιμων επιχειρήσεων και την προστασία των εργαζομένων καθώς και τα φορολογικά και ασφαλιστικά έσοδα.

9. Αγορά προϊόντων – υπηρεσιών
 

Υιοθέτηση νομοθεσίας ούτως ώστε:
  • να εφαρμοστούν όλες οι προτάσεις της «εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται η απελευθέρωση της αγοράς βαρέων οχημάτων και η δεύτερη «εργαλειοθήκη» του ΟΟΣΑ που αφορά αναψυκτικά και πετρελαϊκά προϊόντα,
  • να απελευθερωθούν τα κλειστά επαγγέλματα των μηχανικών, συμβολαιογράφων, λογιστών και δικαστικών επιμελητών και να απελευθερωθεί η αγορά τουριστικών ενοικιάσεων και θαλάσσιων μεταφορών,
  • να καταργηθούν οι αμοιβαίες αλλά και μη αμοιβαίες επιβαρύνσεις κοινωνικής στήριξης,
  • i) να μειωθεί η γραφειοκρατία, συμπεριλαμβανομένης της παροχής αδειών για επενδύσεις και δραστηριότητες χαμηλού ρίσκου, όπως συστήνει η Παγκόσμια Τράπεζα και το διοικητικό κόστος που βαραίνει τις επιχειρήσεις, βάσει αυτών που προτείνει ο ΟΟΣΑ και ii) δημιουργία μίας επιτροπής η οποία θα ασχοληθεί με την προετοιμασία των νόμων και θα συντονίζει τα υπουργεία που εμπλέκονται. Θα ζητηθεί η τεχνική στήριξη της Παγκόσμιας Τράπεζας,
  • εφαρμογή του «οδικού χάρτη» απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου,
  • λήψη μη αναστρέψιμων μέτρων (μεταξύ των οποίων και η ανακοίνωση συγκεκριμένης ημερομηνίας) για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ,
  • στην αγορά ενέργειας οι αρχές θα λάβουν μέτρα για την αναδιάρθρωση του συστήματος πληρωμών και άλλων κανόνων που ισχύουν προκειμένου να αποτραπεί η διατήρηση λειτουργίας ορισμένων μονάδων που είναι μη οικονομικά βιώσιμες και να αντιμετωπίσει τα προβλήματα χρεών μεταξύ ΔΕΗ και του οργανισμού που καθορίζει τη λειτουργία της αγοράς. Νέα τιμολογιακή πολιτική για τη ΔΕΗ, με κατάργηση της έκπτωσης 20% του κοινωνικού τιμολογίου, αλλά και ενημέρωση της Κομισιόν για την πρόσβαση της ΔΕΗ σε φθηνό ρεύμα (ΝΟΜΕ). Οι αρχές θα συνεχίσουν να εφαρμόζουν τον «οδικό χάρτη» της Ε.Ε. ο οποίος αφορά τη στήριξη των εναλλακτικών μορφών ενέργειας, την ενεργειακή αποτελεσματικότητα και τη φορολόγηση,
  • να ενισχύσει την ανεξαρτησία της αρχής ελέγχου και εποπτείας της αγοράς ενέργειας, τόσο σε οικονομικό όσο και σε διοικητικό επίπεδο
10. Ιδιωτικοποιήσεις

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) θα εγκρίνει το πλάνο της αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων του, που θα περιλαμβάνει την ιδιωτικοποίηση όλων των περιουσιακών στοιχείων υπό το ΤΑΙΠΕΔ από τις 31/12/2014. Το υπουργικό συμβούλιο θα εγκρίνει το πλάνο.

Για να διευκολυνθεί η ολοκλήρωση των προσφορών, οι αρχές θα ολοκληρώσουν όλες τις κυβερνητικές ενέργειες που εκκρεμούν, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που απαιτούνται για τα περιφερειακά αεροδρόμια, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Εγνατία Οδό, τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και το Ελληνικό (ακριβής κατάλογος στο Τεχνικό Μνημόνιο). Αυτός ο κατάλογος των ενεργειών θα ενημερώνεται τακτικά και η κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι όλες οι ενέργειες που εκκρεμούν θα εφαρμοστούν εγκαίρως.

Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσουν τις καταληκτικές ημερομηνίες κατάθεσης προσφορών για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης το αργότερο έως το τέλος Οκτωβρίου 2015, και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ROSCO, χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στους όρους των προσφορών.

Η κυβέρνηση θα μεταφέρει της μετοχές του ΟΤΕ που της ανήκουν, στο ΤΑΙΠΕΔ

Θα ληφθούν μη αναστρέψιμη βήματα για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων, με τους τρέχοντες όρους, με τους νικητήριους πλειοδότες που έχουν ήδη επιλεγεί.
Η κυβέρνηση θα μεταφέρει στην ελληνική νομολογία την κοινοτική Οδηγία 27/2012 για την ενεργειακή αποτελεσματικότητα.

 thepressproject

Η πρόταση της Κομισιόν βάζει τέλος στα επιχειρήματα των οπαδών του “ναι σε όλα”

Όπως τονίζουν, και στα δύο κείμενα, το σημερινό και αυτό της 25ης Ιουνίου, που εδόθη ως τελεσίγραφο, οι θεσμοί ζητούν, μεταξύ άλλων:

– Να επιβληθεί 23% ΦΠΑ στην εστίαση

– Να καταργηθεί η έκπτωση ΦΠΑ στα νησιά

– Να επιβληθεί προκαταβολή φόρου 100% στις εταιρίες και τους ελεύθερους επαγγελματίες

– Να καταργηθούν οι εκπτώσεις φόρου για τους αγρότες (πετρέλαιο, φόρος εισοδήματος)

– Να περικοπούν κατά €900 εκατ. (0,5% του ΑΕΠ) οι δαπάνες για την κοινωνική πρόνοια (επιδόματα κλπ)

– Να περιοριστούν άμεσα οι πρόωρες συντάξεις

– Να καταργηθεί σταδιακά το ΕΚΑΣ

– Να εφαρμοστεί πλήρως ο μνημονιακός νόμος 3863/2010 για το ασφαλιστικό

– Να εφαρμοστεί η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος και η χρηματοδότηση των επικουρικών ταμείων να γίνεται μόνο από ίδιους πόρους

– Να καταργηθούν όλες οι εισφορές υπέρ τρίτων που χρηματοδοτούν τα ασφαλιστικά ταμεία, που συνεπάγεται μείωση των εσόδων τους κατά πάνω από €700 εκατ.

– Να αυξηθούν οι κρατήσεις για υγειονομική περίθαλψη στις συντάξεις από το 4% στο 6%

– Να παγώσουν οι συντάξεις ως το 2021

– Να νομοθετηθούν οι ομαδικές απολύσεις και να μην υπάρξει η επαναθέσπιση των συλλογικών διαπραγματεύσεων, αν δεν το επιτρέψουν οι θεσμοί

– Να μειωθεί το ακατάσχετο των €1500 στις καταθέσεις

– Να αυξηθεί το επιτόκιο που ισχύει για τη ρύθμιση οφειλών

– Να μειωθούν οι μισθοί στο δημόσιο

– Να εφαρμοστούν πλήρως οι εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ (γάλα, ψωμί, αρτοποιεία, Κυριακές κλπ).

– Να υπάρξουν συντριπτικά πλήγματα στο ελληνικό φάρμακο.

– Να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ
– Να πωληθούν οι μετοχές του ΟΤΕ που κατέχει το Δημόσιο
– Να μην επιβληθεί η έκτακτη εισφορά 12 % στα κέρδη άνω των 500.000 για τη χρήση του 2014.
– Να μην επανέρθουν οι εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές στα επίπεδα του 2014
Όλα τα παραπάνω αποτελούν μια δέσμη προτάσεων φιλοσοφίας Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου οι οποίες παραδόθηκαν ως τελεσίγραφο στην Ελλάδα όπως προκύπτει κα από την σχετική απόφαση του Eurogroup, αναφέρουν από το Μαξίμου και προσθέτουν: Η μόνο διαφορά αφορά τον ΦΠΑ στα ξενοδοχεία που, στο σημερινό κείμενο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Κομισιόν, ο συντελεστής αυξάνεται στο 13% από 23% που ζητούσαν την 25η Ιουνίου.

Πηγή:left.gr